25 лютого 2021 року на кафедрі електротехніки і електромеханіки імені професора В.В. Овчарова відбулось засідання кафедри, на якому розглядались два питання:

  1. Про питання академічної доброчесності та стан реалізації антикорупційної програми в університеті і на кафедрі.
  2. Обговорення результатів анонімного оцінювання здобувачами вищої освіти якості викладання дисциплін викладачами кафедри електротехніки і електромеханіки імені професора В.В. Овчарова.

Завідувач кафедри Сергій Квітка доповів, що на засіданні вченої ради ТДАТУ (23.02.2021 р.) розглядалися питання академічної доброчесності та стан реалізації антикорупційної програми в університеті, прийнятої у 2020 році. В рамках цієї програми систематично проводяться періодичне опитування з питань академічної доброчесності в університеті та перевірка зрізів залишкових знань; перевірка на плагіат курсових і кваліфікаційних робіт (проектів), якості вищої освіти в університеті. Сергій Квітка нагадав присутнім зміст Антикорупційної програми та про необхідність дотримуватись принципів Кодексу Честі Таврійського державного агротехнологічного університету.

При розгляді другого питання, було зазначено, що викладач є ключовою фігурою в освітньому процесі. Якість освіти визначається насамперед якістю носія знань – тобто викладача, який передає ці знання за допомогою різних методик студентам. Залежно від фундаментальності отриманих знань студенти (здобувачі освіти) можуть витримати конкурсні іспити під час вступу до навчання (ОС «Магістр» або аспірантури) або пройти конкурсний відбір при працевлаштуванні на роботу.

При цьому викладач не тільки передає знання, а й формує особистість студента, його світогляд і духовність. Тому якість викладача – поняття комплексне, що включає в себе: рівень компетентності (знання та досвід у певній галузі науки і практики); потреба і здатність займатися педагогічною діяльністю; спостережливість (здатність помічати істотні, характерні особливості студентів); здатність встановлювати контакти з зовнішнім і внутрішнім середовищем студентів; популярність; науково-дослідну активність.

З боку завідувача кафедри здійснюються деякі форми контролю роботи викладачів, які впливають на якість освіти: перевірка і моніторинг виконання індивідуальних планів викладачами; надання і перевірка індивідуальних завдань викладачам; контроль тематичних планів, робочих програм, методичного забезпечення дисциплін; відвідування лекцій, лабораторних і практичних занять викладачів з їх наступним обговоренням; аналіз «відхилень», «сигналів», результатів опитування студентів про роботу викладачів; аналіз результатів контрольно-кваліфікаційних робіт, державних і семестрових іспитів тощо, наповнення освітнього порталу методичними розробками з дисципліни. Як правило, суттєвих зауважень до викладачів кафедри немає.

Але результати анонімного оцінювання здобувачами вищої освіти якості викладання дисциплін кафедри виявило ряд зауважень до: доступного пояснення складних позицій теоретичного матеріалу; логічної послідовності у викладенні матеріалу; володіння високою культурою мовлення, спонукання до використання ресурсів наукової бібліотеки ТДАТУ у процесі вивчення дисциплін; використання технічних засобів навчання; дотримання  оптимального темпу викладання матеріалу тощо.

Тому, приймаючи до відома результати анонімного оцінювання здобувачами вищої освіти якості викладання дисциплін кафедри, для підвищення якості освіти було прийнято рішення рекомендувати викладачам кафедри наступні пропозиції:

  1. Удосконалювати і впроваджувати при вивченні дисциплін перспективні методи, інноваційні технології для формування пізнавального інтересу студентів в процесі навчання; звертати увагу здобувачів на використання ресурсів наукової бібліотеки ТДАТУ.
  2. Сприяти формуванню позитивної мотивації навчально-пізнавальної діяльності студента в процесі вивчення дисципліни.
  3. На постійній основі здійснювати оновлення матеріалів електронних навчальних курсів з метою стимулювання зацікавленості в успіхах здобувачів при вивченні навчальної дисципліни.
  4. Покращувати комунікативно мовленнєві здібності викладачів за рахунок проведення семінарів досвідченими педагогами-філологами.
  5. Опановувати і удосконалювати комунікативну компетентність викладачів в області спілкування, комунікабельності за рахунок проведення семінарів досвідченими педагогами-психологами.
  6. Підвищувати професійні компетентності викладачів за рахунок стажування на сучасних виробництвах.
  7. Підвищувати педагогічну майстерність викладачів у провідних ВНЗ.

Ірина Попова
секретар кафедри ЕТЕМ, доцент