9 грудня 2019 р. у рамках засідання кафедри «Іноземні мови» колектив був ознайомлений з Strengthening Academic Integrity in Ukraine Project Проектом  сприяння академічній доброчесності за підтримки посольства США в Україні.

Викладачі кафедри керуються етичними принципами та визначеними законом правилами у власній педагогічній та науковій діяльності, постійно приділяють увагу питанням академічної доброчесності у своїй роботі зі студентами, привчають молодих науковців до неуклінного дотримання авторського права у рамках роботи студентських гуртків науково-технічного перекладу.

Приводом чергового порушення питання про академічну доброчесність стало запровадження менторами проекту посилення академічної доброчесності SAIUP інформаційних бюлетенів, які у стислій і докладній формі пояснюють основні положення щодо плагіату, самоплагіату та правильного цитування.

Профорг ННІ ЗУП ст. викладач Кривонос І.А. представила колективу перший Infobulletin SAIUP, який вийшов у листопаді цього року – мета даного просвітницького буклету допомогти тим, хто не був певним щодо термінології, визначень, практик і намагається вберегтись від плагіату чи інших, інколи випадкових та несвідомих порушень. Бюлетені містять не лише просвітню, а й розвиваючу інформацію, мають привабливий вигляд, вони добре структуровані і будуть цікаві студентам.

Декілька закладів вищої освіти, серед них Запорізький національний університет, вже є учасниками проекту SAIUP, що є чудовою можливістю для обміну досвідом з питання академічної доброчесності з представниками класичного університету. Доцент Караєва Т.В. та ст. викладач Шевченко С.П. представили короткий огляд курсу підвищення кваліфікації, який вони проходять у ЗНУ, наголосивши, що питання академічної доброчесності є одним з ключових термінів та вимог сьогодення. Ст. викладач Шевченко С.П. порекомендувала колегам посилання на електронний курс для вчителів старших класів з академічної доброчесності, адже студенти першого курсу є недостатньо обізнаними з академічних норм, а курс укладено з урахуванням вікових та психологічних особливостей юних здобувачів освіти.

Ст. викладач Мунтян С.Г. поділилася досвідом щодо вимогливості класичних університетів України та Німеччини до авторських проектів та творчих робіт, коли порушення етичних норм у академічній сфері карається з перших днів навчання у закладі вищої освіти як мінімум незарахуванням і подальшим перескладанням недоброчесно підготовленого завдання, а в подальшому – навіть виключенням з університету. Також Світлана Геннадіївна підкреслила, що, на жаль, в Україні питанню необ’єктивного оцінювання приділяється недостатня увага у порівнянні з все більш сприйнятою суспільством пропагандою дотримання авторських прав. Пропозиція Світлани Геннадіївни вести більш активну роз’яснювальну роботу серед студентів щодо відповідності їх бачення своїх оцінок вимогам навчального курсу була активно підтримана колективом. Так, ст. викладач Жукова Т.В. взяла слово і наголосила на  настійній необхідності міждисциплінарних зв’язків, прозорості та взаємопідтримки викладачів університету з питань прищеплення і дотримання  доброчесності.

Девізом проекту SAIUP є «Чесність починається з тебе», що є водночас і чудовим закликом, і прикладом особистого вкладу кожного студента та викладача в позитивний імідж науковців України у світі.

Ст. викладач кафедри «ІМ» Зайцева Н.В.