В умовах поширення епідемії адміністрація та викладачі ТДАТУ щосили намагаються засобами профілактики та роз’яснювальними бесідами протидіяти поширенню захворюваності серед студентів. Колектив кафедри «Іноземні мови» працює зі студентами усіх курсів та спеціальностей обох форм навчання, навчальне навантаження передбачає на більшості спеціальностей 4 аудиторні години на тиждень, тому співробітники кафедри максимально серйозно ставляться до загроз Сovid -19. На закріпленому за кафедрою «Іноземні мови» поверсі навчального корпусу №2 створено усі умови для убезпечення здобувачів вищої освіти від зараження інфекційними хворобами: передбачено навчання підгруп у великих аудиторіях, розставлено парти з урахуванням просторових норм, розміщено яскраві постери із закликами дотримуватися соціальної дистанції і норм гігієни. Тому в умовах коли мінімум одна група щотижня переходить на дистанційну форму навчання, викладачі з розумінням і витримкою долучаються до проведення практичних занять онлайн.

Окрім технічних проблем (відсутність або низька якість зв’язку, повсякчасне погіршення звуку та затримка передачі інформації у чаті) НПП кафедри змушені перебудовувати навчальний процес, фундаментальними основами якого є іншомовна комунікація, колаборація (робота у групах, міні-групах, парах) та інтенсивна зворотна реакція на вербальні і невербальні складові спілкування, у більш статичний процес отримання знань, провідником яких є саме викладач, а саме звертатися до форми роботи «викладач – один респондент». Оцінювання навчальної діяльності також змінило форму: більш частими стало опитування лексики студентів по одному, виконання завдань (у тому числі тестових) за суворо відмірений час. Проте, заради утримання мотивації студентів до навчання і у форматі zoom-конференцій, заради підтримання інтересу студентської молоді викладачі готують багато додаткових відео матеріалів на актуальні теми, що провокують дискусію. Активно використовуються функції демонстрації екрану, дошки повідомлень та коментування – кожен з учасників може здійснити свій яскравий вклад у хід заняття. Колабораційні завдання були майже повністю переведені у режим самостійної підготовки (коли двоє або троє учасників сумісно розподіляють і готують завдання у вільних час, а презентують – кожен свою частину під час zoom-пари). Також велика увага приділяється письмовим завданням: самоізоляція дала студентам час для написання творів-роздумів та есе за темами, що вивчаються.

Слід зазначити, що інтенсивність навчальної діяльності з іноземних мов у форматі онлайн не знизилася, хоча й змінила форму. Викладачі готуються до zoom-пар з ентузіазмом, обмінюються матеріалами, ідеями та досвідом їх впровадження у zoom. Проте, обидві сторони відзначають, що живе спілкування – звичний і більш зручний формат навчальної діяльності з іноземних мов. Тому викладачі кафедри «ІМ» закликають усіх здобувачів освіти дотримуватись усіх протиепідемічних вимог, щоб не хворіти і не наражати інших на небезпеку захворювання, тим, хто зараз на самоізоляції – бажають міцного здоров’я, сподіваються на покращення показників захворюваності найближчим часом і чекають на безпечні зустрічі в аудиторіях.

Ст. викладач Зайцева Н.В.