Учасники гуртка науково-технічного перекладу під керівництвом ст. викл. Зайцевої Н.В. за темою «Світові наукові досягнення: інновації та впровадження» продовжили роботу з імплементації засад та новітніх ресурсів з питань академічної доброчесності. Задля ознайомлення учасників англомовного гуртка, які долучилися до вивчення дисциплін кафедри цього семестру, з поняттям Academic Integrity було проведено спеціальне засідання, де досвідчені автори тез (англійською мовою) та доповідачі студентських науково-технічних конференцій поділилися досвідом з методів аналізу наукових та науково-популярних публікацій з тем власної дослідницької галузі, з правилами цитування та використання засобів візуалізації. Наочними засобами (просвітницькі буклети, постери та ефектний відеоролик) стали матеріали Проекту сприяння академічній доброчесності за підтримки посольства США в Україні (Strengthening Academic Integrity in Ukraine Project), спрямованого на поширення усвідомлення усіма учасниками освітнього процесу в Україні важливості їх інтегрування у світову академічну спільноту як рівноцінних і надійних партнерів-дослідників та шанованих науковців.

Після обговорення студентам було запропоновано тест англомовного ресурсу academicintegrity.uoguelph.ca, який у вигляді інтерактивних завдань пропонував визначити, чи правильно оформлено цитування уривку, чи припустиме перефразування у конкретному випадку, чи є представлений текст загальновідомим фактом, який не слід брати у лапки із зазначенням першоджерела. Задоволені власними результатами, учасники гуртка також виявили інтерес до оформлення бібліографічних списків у 9 провідних стилях, поширених у європейських країнах та США. Матеріали ресурсу https://www.citethemrightonline.com/ стали у великій нагоді при  порівнянні типових рис та відмінностей кожного зі стилів.

Одним з результатів засідання гуртка стало рішення створити постер українською мовою, який представить основні постулати статті 42 Закону України Про освіту. На плакаті перелічені принципи академічної доброчесності (які базуються на загальновідомих етичних нормах) та її порушення (на жаль, застосовувані також у таких сферах як функціонування мас-медіа та підприємництво, а не лише у академічній). Представлення на постері обов’язків обох сторін навчального процесу – і здобувачів, і провідників знань, які прописані у статті 42, покликане нагадати, що чесність у навчанні та науці – це закон!

Яскравий плакат розміщено у холі кафедри «Іноземні мови», з ним вже ознайомилися здобувачі вищої освіти інженерних напрямів 2-4 курсу, а також студенти бакалаврату, які вивчають німецьку та французьку мову.

Ст. викладач Зайцева Н.В.