Дотримання норм академічної доброчесності є однією з найважливіших чеснот, які прищеплюються здобувачам вищої освіти у стінах нашого університету: з перших днів навчання студентів ознайомлюють з фундаментальними засадами навчальної та дослідницької діяльності, взаємоповаги та визнання авторських досягнень у академічній сфері. Іншим важливим аспектом просвітницької роботи є попередження недоброчесності у навчанні (списування, плагіат, самоплагіат тощо).

Кафедра «Іноземні мови» є одним з лідерів університету у просвітницькій та роз’яснювальній роботі з питань академічної доброчесності, оскільки у рамках співробітництва з провідними іноземними видавництвами наукової і навчально-методичної літератури та публіцистичними виданнями, а також завдяки обміну досвідом з закордонними колегами викладачі кафедри як ніхто інший можуть прищепити здобувачам вищої освіти усвідомлення важливості всесвітньо визнаного концепту Academic Integrity.

Студенти 3 курсу інженерних спеціальностей вивчають іноземну мову на базі кафедри вже третій семестр, серед них майже 10 представників спеціальностей ГМ, ПМ та КН є авторами тезисів англійською мовою і учасниками наукових гуртків. Для систематизації знань названих вище молодих вчених та для формування культури академічного спілкування та дослідницької роботи їх одногрупників ст. викладачем Зайцевою Н.В. та доц. Симоненко С.В. було проведено захід ‘Fundamental values of academic integrity’ / «Фундаментальні цінності академічної доброчесності», який включав у себе три етапи. Спочатку студентами окремих груп було ще раз сформульовано важливість поняття Academic Integrity як для кожного учасника навчальної і наукової діяльності індивідуально, так і у глобальному масштабі, а також опрацьовано глосарій академічної доброчесності. Другим етапом було виконання студентами усіх трьох спеціальностей тренувальних завдань та укладання основних постулатів та тлумачень термінів за темою завдяки докладній презентації у форматі Prezi. Оскільки перші дві зустрічі відбувалися у форматі zoom-конференцій і мали характер лекції, третій етап, який відбувся 16 листопада, включав активне обговорення презентованого матеріалу. Також студенти ознайомилися зі стандартами і порадами з дотримання доброчесності при навчанні онлайн завдяки просвітницькому відео ‘Academic Integrity in Remote, Online, or In-Person Classes’ з Youtube-каналу ‘Anyone Can Be a Math Person’ і мали дати відповіді на 4 питання за матеріалами англомовного супроводу ролику. Для консолідації знань за темою студенти виконали тест, який включав питання щодо доброчесності, недоброчесності, видів плагіату та протидії фабрикації, фальсифікації та списуванню, підтвердивши високий рівень засвоєння  матеріалу.

Заходи англійською мовою подібного рівня складності, звичайно, потребують ґрунтовної підготовки з боку викладача і ретельної роботи над вивченням необхідної лексики з боку учасників-студентів. Втім, важливість теми ‘Values of academic integrity’ є беззаперечною,  і учасники заходу продемонстрували не лише достатній рівень англійської мови академічного спілкування, а й мотивацію до подальшої імплементації норм та стандартів академічної доброчесності у навчання та дослідження.

Ст. викладач Зайцева Н.В.