15–16 грудня 2021 року викладачі кафедри суспільно-гуманітарних наук доц. Ольга ПОПРАВКО та доц. Галина ТАРАНЕНКО взяли участь у роботі Міжнародної науково-практичної конференції «Європейські практики міжкультурного діалогу в освіті».
Конференція проводилась на базі Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова у рамках імплементації проєкту напряму Жана Монне – Кафедра Жана Монне «Соціальні та культурні аспекти Європейських Студій» та з метою підтримки сталості Erasmus+ Jean Monnet Project «European values of diversity and inclusion for sustainable development».
Конференція була присвячена детальному вивченню одного з ключових моментів різновидів соціальної інновації політики соціального згуртування ЄС – міжкультурному діалогу та інклюзії в освіті. Це соціальна інновація, тому що від її впровадження соціальні переваги отримують не лише представники «неоднорідних» груп, які сильно відрізняються від загального суспільства, але й усе суспільство, оскільки в ньому присутні різноманітні верстви, що підвищують його конкурентоспроможність та інноваційний потенціал.
У перший день роботи конференції розглядалисья актуальні питання комунікації і діалогу в інноваційних культурно-освітніх практиках, прийняття культурного різноманіття в університетській спільноті, європейський досвід соціальної згуртованості в громадах тощо.
На пленарному засіданні представили свої доповіді: проф. Дарья Супрун, яка ознайомила присутніх з європейським досвідом модернізації вищої школи; доц. Ганна Нудонова, яка торкнулася резонансної теми трансгендерності у соціальному інклюзивному просторі, Олена Троїцька висвітльла інноваційний потенціал філософського діалогу як практичної проекції і конструкту навчання інтеркультурного спів-життя та ін. Цікавими були теми, порушені зарубіжними колегами та українськими партнерами: «Інклюзія і міжкультурний діалог в ЄС» (проф. Diana Spulber, Італія), «Міжкультурний діалог в собі» (проф. Ірина Добронравова, почесна членкиня GSIS, Австрія), «Сучасний стан і перспективи української освіти в європейському освітньому середовищі» (к. істор.н. Оксана Палилюлько, Кам’янець-Подільський державний інститут), «Проблема соціальної згуртованості старшокласників у контексті локусів «Сім’я», «Соціальні цінності», «Я і Соціум»» (Марина Волощук, Кам’янець-Подільський державний інститут) та ін.
На секційних засіданнях, у роботі яких узяли участь не лише викладачі, а й здобувачі вищої освіти, були розглянуті проблеми цінностей міжкультурного діалогу в освіті.
У межах конференції було проведено віртуальний воркшоп «Европейські практики міжкультурного діалогу в освіті» у віртуальному просторі AltspaceVR.
Робочі дні конференції видались насиченими й цікавими. Учасники отримали можливість обмінятись власним досвідом, а також перейняти практики колег.
За інформацією к.філософ. н. доц., Ольги Поправко



