photo_2021-07-12_17-22-48 (2)    З 5 по 9 липня 2021 року викладачі кафедри суспільно-гуманітарних наук (Володимир Михайлов, Анастасія Адамович, Ольга Зімонова, Олена Ісакова, Ольга Поправко, Галина Тараненко, Людмила Шлєіна) взяли участь у роботі Літньої школи, яка проводилась у рамках імплементації проєкту «Європейські цінності різноманіття та інклюзії для сталого розвитку» (EVDISD) у співпраці з Кафедрою Жана Монне «Соціальні та культурні аспекти Європейських Студій» (SCAES)за підтримки Національного Еразмус+ офісу в Україні.

    Програма Літньої школи включала такі напрями:

  • принципи та цінності ЄС в освіті та розвитку суспільства: загальні цінності та взаємні стратегії розвитку;
  • цінності інклюзії та різноманіття в методологіях, стратегіях і практиках освіти ЄС і України;
  • теорії і практики міжкультурної, крос-культурної взаємодії, діалогу та комунікацій, заснованих на ціннісних константах;
  • аксіологічний та компетентнісний підходи у вищій освіті: теорії та практики розвитку людського потенціалу;
  • антропологічні, екокультурні практики сталого розвитку інтеркультурного громадянства;
  • інтеграція до європейського науково-освітнього простору: побудова інклюзивного, інноваційного, соціально згуртованого суспільства;
  • філософія єднання людства у пошуках конструктивних праксеологічних стратегій і тактик.

    Після урочистого відкриття робота Літньої школи учасники прослухали пленарні доповіді: «Спільні стратегії та цінності: Європейська практика соціального діалогу між ЗВО та суспільством» (Марья Нестерова, д.ф.н., професор кафедри менеджменту та інноваційних технологій соціокультурної діяльності Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, професор кафедри Жана Монне SCAES, академічний координатор проекту Жана Монне EVDISD), «Культура як цінність: Європейські дослідження культури» (Наталія Кочубей, д.ф.н., професор, завідувачка кафедри менеджменту та інноваційних технологій соціокультурної діяльності Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова), «Академічна доброчесність як ціннісна основа діяльності європейського університету» (Сергій Курбатов, д.ф.н., професор кафедри соціології Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана, радник президії Національної Академії педагогічних наук України), «Принципи, стратегії, культурні практики у забезпеченні фундаментальних ціннісних констант різноманіття та інклюзії в культурно-освітньому просторі» (Олена Троїцька, д.ф.н., професор, завідувачка кафедри філософії МДПУ імені Богдана Хмельницького, регіональний координатор проекту Жана Монне EVDISD).

    У другий день роботи Школи учасники мали можливість познайомитися з кращими практиками ЄС у дослідженні міжкультурного діалогу та комунікативно-діалогічними принципами і стратегіями людського єднання як практичної філософії виживання, а також навчанням ціннісно-діалогічним комунікативним стратегіям.

    Третій день був присвячений питанням інклюзії та цінностей різноманітності в освіті України та ЄС. Учасники Школи взяли участь в обговоренні актуальних тем: «Цінності інклюзії і різноманіття в освіті ЄС» (Diana Spulber, PhD, професор Університету Генуї (Італія), «Вища школа в ракурсі інтеграції до європейського науково-освітнього простору: побудова інклюзивного, інноваційного, соціально згуртованого суспільства» (Дар’я Супрун, д.пед.наук, професор кафедри спеціальної психології та медицини ФСІО НПУ імені М.П. Драгоманова), «Я та Інші: психологічна готовність до «інклюзивної» взаємодії» (Ганна Афузова, к.психол.наук, доцент кафедри спеціальної психології та медицини ФСІО НПУ імені М. П. Драгоманова).

    У четвертий день роботи Школи учасники взяли участь в обговоренні питань кризових комунікацій для освітніх закладів, ціннісно та компетентністно зорієнтованих практик ЄС для розвитку людського потенціалу в вищій освіті, гендерної рівності в контексті європейських політик і практик.

    У п’ятий день роботи Школи розглядалися найкращі практики ЄС та України в сфері розвитку громад: співпраця університету та громади крізь призму досвіду ЄС для України; європейський досвід освітніх проєктів для розвитку громад, пошук спільних цінностей та смислів для сталого розвитку спільнот.

    Робота Літньої школи була насичена практичними заходами. Учасники мали можливість долучитись до майстер-класів, тренінгів, воркшопів, семінарів.

    Літня школа тривала усього 5 днів, але її програма була насиченою, а робота цікавою. Учасники проєкту отримали багато корисної інформації і практичного досвіду для свого професійного зростання.

За інформацією к.філософ. н. доц., Ольги Поправко,

доктора філософії з пед.н. ст.викладача Людмили Шлєіної

Лiтня_школа_ФОТО_(1) Лiтня_школа_ФОТО photo_2021-07-12_17-22-49 photo_2021-07-12_17-22-48 photo_2021-07-12_17-22-48 (5) photo_2021-07-12_17-22-48 (4) photo_2021-07-12_17-22-48 (3)