28 травня 2025 р. у Таврійському державному агротехнологічному університеті відбулась щорічна науково-методична конференція «Удосконалення освітньо-виховного процесу в закладах вищої освіти». Цей захід традиційно став платформою для обговорення важливих питань підвищення якості освітнього процесу, його вдосконалення шляхом впровадження наукових розробок викладачів ТДАТУ, його відокремлених структурних підрозділів, інших закладів вищої, фахової передвищої та професійно-технічної освіти, актуальних питань виховання молодого покоління тощо. Цього року до конференції долучились учасники з Одеського національного технологічного університету; КЗ «Уманський гуманітарно-педагогічний фаховий коледж ім. Т.Г. Шевченка Черкаської обласної ради»; ВСП «Бердянський фаховий коледж ТДАТУ»; ВСП «Новокаховський фаховий коледж ТДАТУ»; ВСП «Мелітопольський фаховий коледж ТДАТУ» та ін.

1

 

Відкрив пленарне засідання перший проректор Олександр ЛОМЕЙКО, який подякував колективові університету та його відокремлених структурних підрозділів за науковий і творчий пошук, невтомну працю на освітянській ниві навіть в умовах релокації.

          У своїй доповіді на тему «Досвід впровадження змішаної форми організації освітнього процесу в ТДАТУ» перший проректор, к.т.н., доцент кафедри обладнання переробних і харчових виробництв імені професора Ф.Ю. Ялпачика Олександр ЛОМЕЙКО проаналізував умови, в яких запроваджувалось у 2024-2025 н.р. вказана форма навчання на базі Іллінецького аграрного фахового коледжу та Немішаєвського фахового коледжу НУБіП, а також у лабораторіях, обладнаних в укриттях Запорізького національного університету. Було наголошено на перспективності змішаного навчання в умовах воєнного стану й можливостях забезпечення якісної освіти майбутнім фахівцям аграрної, економічної та інженерно-технічної галузей.

2

Про інтеграцію наукових дисциплін та досвід впровадження цих елементів в магістерському курсі «Методологія наукових досліджень» розповів учасникам конференції д.т.н., професор кафедри експлуатації та технічного сервісу машин Володимир НАДИКТО у своїй доповіді «Наскрізність як складова навчального процесу».

4

Д.т.н., професор, декан механіко-технологічного факультету Володимир КУВАЧОВ у своїй доповіді «Альтернативні форми атестації здобувачів вищої освіти в контексті індивідуальної освітньої траєкторії» порушив важливе для гарантів освітніх програм та здобувачів освіти питання формування освітніх стандартів різних спеціальностей та можливості вибору студентами форми державної в межах індивідуальних освітніх траєкторів.

5

Про результати дослідження рівня та чинників мотивації студентської молоді до навчання доповіла к.б.н., старший викладач  кафедри геоекології і землеустрою Ельнара АЮБОВА у виступі «Особливості мотивації до навчання у здобувачів закладів вищої освіти в умовах війни». З-поміж інших статистичних даних у презентації було представлено також  результати опитування студентів агротехнологічного факультету, проведеного викладачами кафедри геоекології та землеустрою.

На секційних засіданнях було розглянуто й проблеми вищої освіти в умовах дистанційного навчання та шляхи їх подолання, впровадження інноваційних технологій у освітній процес, традиційні та інноваційні методи та прийоми викладання природничо-математичних, суспільно-гуманітарних наук, актуальні питання аграрної та економічної освіти тощо.

3

З доповідями учасників можна буде ознайомитись у збірнику матеріалів конференції, розміщеному на сторінці Навчально-наукового центру ТДАТУ за посиланням http://www.tsatu.edu.ua/nmc/naukovo-metodychni-zahody/zbirnyk-2015/.