🎓 7 жовтня у Києві відбулася масштабна брифінг-презентація «EcoEducation: безпрецедентна в Україні концентрація практичної експертизи для екоосвіти нової генерації». Захід, організований ГС «Асоціація професіоналів довкілля» (PAEW), об’єднав понад 250 лідерів сфери – ректорів провідних ЗВО, народних депутатів (Юлія Гришина, Олена Шуляк), представників великого бізнесу (Енергоатом, SoftServe, МХП) та освітян. Учасники представили узгоджене бачення радикального реформування екологічної освіти. В онлайн форматі долучились до заходу викладачі кафедри геоекології і землеустрою і, звісно, здобувачі вищої освіти спеціальності Е2 Екологія.
Новий формат: освіта, що перетворюється на дію. Проєкт «EcoEducation» презентувала президентка PAEW Людмила Циганок, яка підкреслила, що це не просто курс, а віртуальна академія, що інтегрує викладачів, бізнес та регуляторів.
![]() |
![]() |
“Ми створюємо систему, яка не навчає «про довкілля», а навчає діяти. EcoEducation — це відповідь на кадровий голод у сфері зеленої відбудови. Ми хочемо, щоб студент міг не лише скласти іспит, а вже під час навчання провести оцінку впливу на довкілля, розрахувати викиди, спроєктувати систему управління відходами. Це освіта, яка одразу перетворюється на дію,” – зауважила пані Людмила.
Радикальна переорієнтація: від теорії до практики. Ключовим меседжем заходу стала необхідність радикальної практичної переорієнтації української екологічної освіти. Експерти одностайно закликали до заміни застарілих лекційних курсів на:
- Дуальні програми та обов’язкові стажування на виробництвах.
- Капстони, практичні кейси та менторство від фахівців.
Саме така модель має підготувати фахівців для ключових напрямків “зеленої економіки”: водна безпека, управління відходами, декарбонізація, ESG-аналітика та кліматична адаптація.
Синергія: бізнес, держава та освіта. Учасники брифінгу підкреслили, що реформа можлива лише у форматі тристоронньої співпраці:
- Університети: мають оновлювати програми та впроваджувати дуальну освіту.
- Бізнес: повинен інвестувати у знання, відкривати виробничі майданчики для стажувань та фінансувати менторство.
- Держава: Повинна створювати стимули та публічні KPI для оцінки ефективності.
EcoEducation – як відповідь на кадровий дефіцит. У межах проєкту PAEW спільно з «Енергоатомом» та «Офісом сталих рішень» провели аналіз навчальних програм 56 університетів та виявили критичні прогалини. На основі цих даних створено платформу, яка:
- Надає викладачам готові практичні модулі та методики.
- Забезпечує студентів реальними стажуваннями та мікросертифікацією.
- Об’єднує бізнес і державу через систему «1 клік — стажування».
“Екоосвіта сьогодні – це не про дипломи, а про здатність країни діяти і відновлюватися краще, ніж було. Це не «після війни», це частина нашої оборони просто зараз,” – резюмувала Людмила Циганок, закликаючи перейти від формальних лекцій до моделі, де 60–80% навчального процесу складає практика.



