05 жовтня 2020 р. ст. викладач кафедри «Іноземні мови» Супрун Олена Миколаївна провела тематичну бесіду-дискусію англійською мовою зі студентами групи 21МН, присвячену питанням дотримання здобувачами вищої освіти принципів академічної доброчесності. Учасники дискусії були ознайомлені з поняттям Academic Integrity та її сутністю стосовно навчальної та дослідницької діяльності, з особливостями практичного впровадження у вищих навчальних закладах різних країн положень доброчесності та заходів покарання за недоброчесну поведінку – від повторного складання поточного тесту до виключення з університету.

Для демонстрації наочності того, як легко порушити вище вказані етичні норми, навіть не замислюючись, чи вчинок недоброчесний, групою було переглянуто і обговорено просвітницький відеоролик з Youtube-каналу  Stefanie Stauber із співставленням повсякденних ситуацій з аспектами академічної діяльності: нечесність у повсякденному поводженні (як то привласнення знайденого), крадіжка, несправедливий розподіл заслуг у колективній праці, корупція – усі ці негативні приклади, що безперечно викликають осуд і обурення, мають свої еквіваленти у дослідницькій та творчій діяльності. Запозичення готового тексту, перефразування чужої ідеї, ідентифікація лише одного зі співавторів, використання картинки, фото, пісні або музичного уривку без дозволу авторів або власників авторських прав – усі ці порушення стали предметом дискусії:  за твердженням авторів ролику, у деяких культурах (а також у соціальних мережах та месенджерах) використання чужого авторського контенту іноді розглядається як оммаж і є ознакою віддання шани автору, і водночас засобом популяризації оригіналу завдяки поширенню компіляції або каверу мережею Інтернет.

Окремим аспектом відвертої розмови учасників заходу з Оленою Миколаївною стало виконання студентами завдань з самостійної роботи – опрацювання тестів та завдань не у присутності викладача. Обман та списування, виконання завдань за іншого здобувача освіти (а тим більш, замовлення виконати завдання замість себе в обмін на еквівалентну роботу, надання матеріальної винагороди або послуг) є серйозними порушеннями академічної доброчесності та нагальною проблемою, що підлягає викоріненню в освітньому процесі. Оскільки навчальні предмети «Іноземна мова» та «Іноземна мова за професійним спрямуванням» є гуманітарними дисциплінами і мають іншомовленнєву комунікацію за мету, Олена Миколаївна підкреслила, що оцінка за тест не є самоціллю, а рівень сформованості навичок кожного учасника дистанційного курсу, набутих при виконанні тестових завдань, обов’язково буде виявлено в аспектах усної та письмової комунікації з одногрупниками та з викладачем у режимі онлайн або при особистому спілкуванні. Отже, хоча дотримання норм академічної доброчесності є справою кожного здобувача освіти, ретельний контроль якості знань, покладений на викладачів, є одним з основоположних шляхів виховання етичної поведінки у навчанні та дослідженнях, а також фундаментом сумлінної академічної підготовки.

Ст. викл Зайцева Н.В.