12.10.2020 р. відбулося засідання кафедри «Іноземні мови», присвячене впровадженню аспектів  академічної доброчесності у навчальний процес та дослідницьку діяльність студентів. Під час засідання кафедри розглядалися два питання.

По-перше, увазі колективу завчасно було розіслано сет посилань на найактуальніші англомовні  Інтернет-джерела, орієнтовані на студентську аудиторію. Подібні яскраві матеріали, не перевантажені теоретичною складовою, фокусують увагу користувачів на головних принципах академічної доброчесності, наводять приклади правильного цитування, доступно роз’яснюють наслідки порушення етичних норм в академічному середовищі. Зав. кафедри Симоненко С.В. ознайомила викладачів з кожним з наведених ресурсів:

1. Онлайн-курс від університету University Maryland Global Campus. Цей курс, що складається з декількох модулів є чудовим прикладом ефективно укладеного силабусу – у ньому переважає формат «питання-відповідь». Курс має окрему «лабораторію матеріалів», опцію демонстрації транскрибованого змісту кожного зі слайдів та тестові завдання. Оскільки і самі модулі, і поточний контроль є досить об’ємними, подібну розробку рекомендується впроваджувати у співробітництво з більш мотивованою аудиторією, наприклад, як аспект самостійної роботи у дисциплінах «Ділова іноземна мова» зі здобувачами освітнього ступеню «Магістр», нової освітньої програми «Агрокебети» та у курсі іноземної мови зі спеціальності дослідження.

2. Просвітницький ресурс turnitin, який впроваджує норми академічної доброчесності по всьому світі, надаючи як інформаційну підтримку, так і навчальні матеріли для усіх зацікавлених. Викладач Гладких Г. В. поділилася з колегами досвідом впровадження матеріалів сайту turnitin у роботу студентського гуртка науково-технічного перекладу. Завдяки цьому ресурсу на кафедрі «ІМ» розміщено постер групи turnitin, який представляє результати дослідження щодо типових порушень академічної доброчесності – проаналізовано 10 видів плагіату і наведено статистику частотності порушень АД здобувачами освіти різних рівнів. Слід зазначити, що деякі види плагіату, виділені у окремі групи, стали несподіванкою навіть для учасників гуртка, досвідчених доповідачів конференцій у ТДАТУ та всеукраїнського рівня. Наприклад, звинувачення у таких видах плагіату як RSS Feed та Re-Post можуть бути висунуті навіть за умови ідеального цитування, тому молодим вченим слід ретельно визначати свій вклад, підкреслювати свою авторську точку зору у дослідженні, надавати беззаперечні числові та фактичні дані авторських методик та експериментів.

Другим питанням стало синхронне проходження викладачами кафедри тесту на знання норм академічної доброчесності, який пропонується для перевірки знань студентів з цього важливого аспекту. Зацікавлені двома пропозиціями з сету посилань, викладачі ініціювали спонтанне тестування обох онлайн- ресурсів з метою визначення рівня складності англійської термінології для наших здобувачів вищої освіти. Майже одноголосним вибором викладачів став квіз, який пропонує не теоретичні питання, а ситуації з дослідницької діяльності, що є більш зрозумілим і близьким нашим студентам.

Наостанок, Світлана Вікторівна продемонструвала колективу можливості ресурсу citethemright, який окрім неосяжної кількості інформації щодо стилів цитування виступає також як конструктор для утворення правильних посилань для введеної у онлайн-форму бібліографічної інформації.

Засідання кафедри мало формат ефективного просвітницького заходу, втім, викладачі, завжди раді новим знанням і досвідчені у комунікативних методиках, трансформували начитування корисного матеріалу в інтерактив, активно пропонуючи нові форми взаємодії зі студентами у сфері академічної доброчесності.

Ст. викладач Зайцева Н.В.