сертификат19-29 липня 2021 року к.пед.н., доцент кафедри суспільно-гуманітарних наук Галина ТАРАНЕНКО пройшла навчання за освітньою програмою для тренерів «Як ефективно навчати дорослих», що відбувалося в межах проекту «Центр Освіти Дорослих – інструмент сталого розвитку громади» за підтримки DVV International в Україні та сприяння  Федерального міністерства економічного співробітництва та розвитку Німеччини.

    Тренерами заходу були відомі фасилітатор, бізнес-тренер, коуч, психолог,  спеціаліст в сфері комунікацій Надія КОПАНИЦЯ та бізнес-тренер і коуч Тетяна ОКРУЖНА.

     Під час навчання усі учасники мали змогу підвищити свій професійний рівень, набути нових навичок роботи з аудиторією, зокрема познайомитися з філософією тренера, основами фасилітації, навчилися створювати власний курс та адаптувати під нього інструментарій, мали змогу продемонструвати здобуті компетентності на «Тренерській майстерні». За результатами іспиту усі учасники отримали сертифікати, безцінний досвід та море позитивних емоцій.

    Актуальність такого навчання зумовлена трансформаційними процесами у сучасній освіті, яка вимагає нестандартних методів та викладачів, що вміло їх використовують. Проведення занять у формі тренінгу вимагає від тренера іншого підходу та іншого набору навичок, адже тренер має бути фасилітатором знань, а не джерелом знань, що на сьогодні стало вкрай актуальним, зважаючи на вільний доступ до інформації здобувачів освіти. На практиці це означає, що роль тренера полягає не лише у тому, щоб ділитися інформацією, але і у тому, щоб допомагати формувати стійкіші навички і вміння шляхом зосередження на трьох аспектах: знання, навички, ставлення.

    Тренер використовує підхід, орієнтований на здобувача освіти, представляючи ідею чи вид діяльності, а потім скеровуючи або фасилітуючи обговорення та процес навчання. Процес навчання передбачає активну участь усіх присутніх, учасники тренінгу роблять свій внесок, застосовуючи свої власні знання та досвід. Багато в чому вони стають своїми власними вчителями, а тренер виступає в ролі «диригента» процесів, що відбуваються.

    На практиці це означає, що роль тренера в навчальному середовищі полягає в тому, щоб насправді бути фасилітатором знань. Слово «фасилітатор» буквально означає «особа, яка полегшує справи». Фасилітатор – це нейтральна третя сторона, яка допомагає підвищити ефективність групи, команди або окремої особи, допомагаючи їм визначити та застосувати кращі шляхи вирішення проблем або досягнення цілей. Фасилітатори – це посередники, які допомагають іншим досягти вищого рівня розуміння та ефективності.

    Отже, сподіваємося, що набутий досвід стане позитивним інструментом у процесі створення сучасного освітнього середовища та формування конкурентоздатного висококваліфікованого майбутнього фахівця.

Інформаційний супровід:

к.пед.н., доцент кафедри

суспільно-гуманітарних наук ТДАТУ

Галина ТАРАНЕНКО

1 2 3 4 5 7 8