Дисципліна «Іноземна мова (за професійним спрямуванням) (англійська)» спрямована на підготовку спеціалістів, які демонструють комунікативну компетентність на рівні В1 у всіх видах мовленнєвої діяльності (читанні, говорінні, аудіюванні та письмі), і здатні досягати порозуміння зі співрозмовниками і обговорювати широке коло питань, пов’язаних зі спеціалізацією; готувати публічні виступи з фахових питань, застосовуючи відповідні засоби вербальної комунікації та адекватні форми ведення дискусій і дебатів; знаходити нову текстову, графічну, аудіо та відео інформацію, що міститься в англомовних галузевих матеріалах (як у друкованому, так і в електронному вигляді), користуючись відповідними пошуковими методами і термінологією; аналізувати англомовні джерела інформації для отримання даних, що є необхідними для виконання професійних завдань та прийняття професійних рішень; вести листування, демонструючи міжкультурне порозуміння, перекладати англомовні професійні тексти рідною мовою.
Мета курсу – формування та подальше вдосконалення умінь усного та писемного спілкування студентів англійською мовою в межах визначеної тематики, у тому числі професійної, відповідно до потреб міжкультурного спілкування та професійної підготовки за фахом. Навчання іноземної мови у вищому навчальному закладі має забезпечити реалізацію практичних, освітніх, розвивальних, виховних та професійних цілей.
Завдання дисципліни – сформувати у студентів основи лінгвістичної, комунікативної та країнознавчої компетенції, сприяти формуванню програмних загальних компетентностей засобами іноземної мови, визначених відповідними освітніми програмами, розвивати у студентів пізнавальний інтерес, прагнення до удосконалення своєї професійної підготовки, уміння працювати з навчально-методичною літературою вітчизняних авторів та авторів провідних англомовних країн, розвивати комунікативні здібності, мовленнєво-творчу діяльність іноземною мовою у тому числі у професійній сфері спілкування, підвищити рівень розвитку іншомовної мовленнєвої та професійної компетенції студентів засобами англійської мови, підвищити загальну культуру студентів.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є сукупність мовних та мовленнєвих знань, навичок та умінь, необхідних для формування іншомовної комунікативної компетентності у діловій сфері.
Об’єкт дисципліни – спілкування іноземною мовою в академічному та професійному середовищі.
Відповідно до ОПП у результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти повинен набути наступні компетентності:
Інтегральна компетентність:
Здатність комплексно розв’язувати складні професійні задачі та практичні проблеми у сфері туризму і рекреації, як в процесі навчання, так і в процесі роботи, що передбачає застосування теорій і методів системи наук, які формують туризмознавство, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
Загальні компетентності:
ЗК3. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
ЗК9. Вміння виявляти, ставити і вирішувати проблеми
ЗК12. Навички міжособистісної взаємодії
ЗК14. Здатність працювати в команді та автономно
Спеціальні (фахові) компетентності (ФК):
ФК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях
ФК13. Здатність до співпраці з діловими партнерами і клієнтами, уміння забезпечувати з ними ефективні комунікації.
ФК14. Здатність працювати у міжнародному середовищі на основі позитивного ставлення до несхожості до інших культур, поваги до різноманітності та мультикультурності, розуміння місцевих і професійних традицій інших країн, розпізнавання міжкультурних проблем у професійній практиці
Програмні результати навчання:
РН1. Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці основні положення туристичного законодавства, національних і міжнародних стандартів з обслуговування туристів.
РН2. Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці базові поняття з теорії туризму, організації туристичного процесу та туристичної діяльності суб’єктів ринку туристичних послуг, а також світоглядних та суміжних наук.
РН13. Встановлювати зв’язки з експертами туристичної та інших галузей.
РН14. Проявляти повагу до індивідуального і культурного різноманіття.
РН15. Проявляти толерантність до альтернативних принципів та методів виконання професійних завдань.
РН16. Діяти у відповідності з принципами соціальної відповідальності та громадянської свідомості.
РН18. Адекватно оцінювати свої знання і застосовувати їх в різних професійних ситуаціях.
РН19. Аргументовано відстоювати свої погляди у розв’язанні професійних завдань.
РН20. Виявляти проблемні ситуації і пропонувати шляхи їх розв’язання.
РН21. Приймати обґрунтовані рішення та нести відповідальність за результати своєї професійної діяльності.
Soft skills:
– комунікативні навички: письмове, вербальне й невербальне спілкування; вести суперечки і відстоювати свою позицію, спілкування в конфліктній ситуації; навички створення, керування й побудови відносин у команді.
– уміння виступати привселюдно: навички, необхідні для виступів на публіці та доведення своєї думки до соціуму; проводити презентації отриманих результатів.
– керування часом – уміння справлятися із завданнями вчасно, не від-чуваючи дискомфорту.
– гнучкість і адаптивність: вміння пристосовуватися до отриманих результатів та за можливістю впливати на кінцевий результат.
– лідерські якості: уміння спокійно працювати в напруженому середо-вищі; уміння ухвалювати та відстоювати рішення; уміння встановлювати мету та складати план її досягнення.
– особисті якості: креативне й критичне мислення; етичність, чесність, терпіння, повага до навколишніх.
Міждисциплінарні зв’язки з урахуванням структурно-логічної схеми ОПП
Курс «Іноземна мова (за професійним спрямуванням)» пов’язаний з циклом гуманітарних дисциплін та дисциплін професійної підготовки і ґрунтується на раніше отриманих студентами знаннях та практичних навичках.
Робоча програма ІМПС ТЗ 3 курс 5 семестр
