У ТДАТУ завершилась програма підвищення кваліфікації «FEB-2025», яка стала для дослідників корисним джерелом натхнення, теоретичним та практичним доповненням професійний компетентностей у сфері дослідження соціально-економічних систем, організації наукових досліджень та імплементацію елементів діджиталізації у освітній процес. Протягом трьох тижнів учасники програми навчались, а також виконували контрольні завдання за програмою на тему «Дослідження соціально-економічних систем».

Спікерами програми стали досвідчені фахівці закладів вищої освіти та аналітичних центрів:
– Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного
– Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича
– Державного біотехнологічного університету
– Запорізького національного університету
– Полтавського державного аграрного університету
– Центру маркетингових досліджень та ініціатив
– Компанії RBC Group

Навчання складалося з двох тематичних модулів, кожен з яких охоплював низку змістовних вебінарів. Перший модуль програми було присвячено аналітиці соціально-економічних процесів та прогнозуванню, а другий модуль дозволив учасникам програми опанувати счасні підходи до використання штучного інтелекту та цифрових технологій у процесі здійснення наукової діяльності та забезпечення освітньої діяльності при підготовці фахівців економічного фаху.
Учасники програми отримали цікаву інформацію про сучасні підходи до моделювання динаміки соціально-економічних процесів в сучасних умовах, розглянули методики аналізу складних систем та прогнозування змін в економіці на основі математичних моделей, ознайомились з методикою здійснення маркетингових досліджень для аналізу соціально-економічних явищ і процесів, дізнались про  сучасні підходи до вивчення ринку, поведінки споживачів і можливостей використання аналітичних інструментів. Учасники програми дізнались про підходи до використання форсайту та трендвотчингу у сфері дослідження соціально-економічних систем, обговорили методики передбачення змін, аналіз трендів та їхнє застосування в управлінських рішеннях.

Учасники ознайомились із особливостями налаштування таргетованої реклами у соціальних мережах як інструмента взаємодії із цільовою аудиторією, розглянли розкрито принципи ефективного налаштування реклами, аналіз цільової аудиторії та оптимізацію кампаній у Facebook, Instagram та інших платформах. Обгооворили також питання репутаційного маркетингу у цифрову епоху, я саме те, яким чином соцмережі впливають на формування довіри до брендів та організацій.

Цифровізація усіх сфер життя, поширення практики використання штучного інтелекту значно посилюють інтерес науковців до використання цих інструментів при здійсненні досліджень, тому багато уваги під час програми було надано розгляду питань інтеграції штучного інтелекту у діяльніст дослідників, використанню інноваційних AI-технологій у підготовці фахівців економічного напряму, зокрема генеративного ШІ та RAG (Retrieval-Augmented Generation). Учасники програми дізнались про основи машинного навчання та практичні кейси використання ШІ у бізнесі, ознайомились з базовими поняттями машинного навчання та реальними кейсами його застосування для дослідження бізнес-процесів з метою їх подальшої оптимізації. Під час програми також було висвітлено питання використання штучного інтелекту в науці для автоматизація бібліографії, розглянуто аспекти використання ШІ у науковому пошуку, генерації тексту та оформленні наукових робіт.

Окрема увага була приділено HR-трансформації з огляду на нові виклики для управлінців у сучасних умовах під впливом діджиталізації HR-процесів та стратегічні підходи до формування команд. Окреслено сучасні платформи і методи комунікації в освіті, що сприяють створенню ефективного освітнього середовища для продуктивної взаємодії учасників освітнього процесу.
Кожна нова зустріч учасників програми супроводжувалась інтерактивними опитуваннями, в ході яких було визначено сталення науковців до важливих питань формування нового покоління фахівців, сучасних трендів в економічній науці, ключовим драйверам професійного розвитку дослідників тощо. Усі учасники, які успішно пройшли навчання, отримали сертифікати про підвищення кваліфікації та багато корисної й цікавої інформації. Програма «FEB-2025» стала прикладом вдалого поєднання теорії, практики та інновацій, надавши учасникам потужний інструментарій для роботи з сучасними викликами. Команда інституту підвищення кваліфікації ТДАТУ продовжує реалізовувати ініціативи щодо професійного розвитку викладачів, формування платформ для діалогу науковців та практиків, обміну думок та підвищення доступності освіти впродовж життя.