Університет сприяє професійному розвитку викладачів через власні програми та на основі налагодженої співпраці з іншими організаціями. Система професійного розвитку (підвищення кваліфікації) науково-педагогічних працівників, запроваджена у ТДАТУ, відповідає індивідуальним потребам та інтересам викладачів та впливає на підвищення якості викладання.

Професійний розвиток науково-педагогічних працівників Університету передбачає постійну самоосвіту, участь у освітніх програмах підвищення кваліфікації та будь-які інші види і форми професійного зростання з метою набуття нових та вдосконалення раніше набутих професійних та загальних компетентностей, необхідних для здійснення професійної діяльності.

В Університеті створено систему професійного розвитку викладачів на основі ідентифікації їх професійних потреб, визначення індивідуальної траєкторії професійного розвитку та реалізації комплексу заходів, що сприяють забезпеченню підвищенню фаховості викладачів. Систематичний моніторинг рівня професіоналізму викладання сприяє коригування існуючих програм професійного розвитку та враховується при планування напрямів підвищення кваліфікації на новий календарний період.

ТДАТУ забезпечує безоплатний доступ викладачів до інфраструктури та інформаційних ресурсів, які є необхідними для підвищення хї професіоналізму у здійсненні викладацької та наукової діяльності.

На кафедрах ТДАТУ організовано обговорення існуючих підходів до професійного  розвитку викладачів та діючого Положення про професійний розвиток НПП, особливості організації підвищення кваліфікації, стажування та інших видів підвищення кваліфікації. Увагу ацентовано на тому, що викладач є ключовою ланкою забезпечення якості освіти, а професійний розвиток є безперервним процесом удосконалення власних професійних компетенцій.

Кафедрами здійснюється систематичний моніторинг поточного стану рівня підвищення кваліфікації НПП кафедр із врахування вимог Професійного стандарту на групу професій «Викладачі закладів вищої освіти» і конкретних посадових обов’язків та/або перспективи їх розширення, особистих професійних інтересів викладачів, набутого досвіду, рівня виконання професійних (посадових) обов’язків.
Індивідуальну траєкторію професійного розвитку та змістовну його частину визначають НПП. Спільно із завідувачем відповідної кафедри, гарантами освітніх програм, деканом факультету погоджуються напрями та зміст його професійного розвитку, з урахуванням навчальних дисциплін, освітніх програм, які забезпечує НПП.