Науково-педагогічний працівники ТДАТУ успішно завершили навчання на курсах підвищення кваліфікації на базі НУБіП на тему “Інноваційні професійні компетентності у педагогічній діяльності”. На завершення навчання викладачі підготували випускові роботи, пов’язані із напрямом власних професійних інтересів. Тематика випускових робіт присвячена перспективним напрямам удосконлення освітнього процесу та наукової діяльності:
- ролі навчальних дисциплін у формуванні професійних компетенцій майбутнього фахівця
- сучасним підходам до формування індивідуальної траєкторії навчання
- формуванню цифрових компетентностей
- сучасним тенденціям використання педагогічних інновацій під час навчання
- підходам до контролю успішності здобувачів вищої освіти
- педагогічній майстерності під час викладання української мови за професійним спрямуванням
- проблемам і шляхам підвищення інтеграції вітчизняних результаів наукових досліджень у міжнародний простір
- впровадження у навчальний процес інтерактивних методів навчання
- напрямам модернізації викладання на основі врахування трендів і світового досвіду
- підходам до організації освітнього процесу при дистанційній формі
- засобам формування інтерактивного онлайн‐середовища
Низку робіт викладачі присвятили розгляду питань, пов’язаних із галуззю знань та колом власних професійних інтересів, у тому числі у сферах харчових технологій, розвитку туризму, перспективним напрямам розвитку аграрної сфери, тенденціям у сфері геодезії та землеустрою, напрямам використання сучасних економічних інструментів, електроенергетики тощо.
Викладачі поділились власними враженнями від навчання:
“Сподобалося те, що курси були націлені не тільки на покращення інноваційних професійних компетентностей викладача, таких як використання штучного інтелекту в навчальному процесі, оволодіння новими сучасними методами і методиками викладання дисциплін, а і питаннями розуміння психологічних особливостей сучасних здобувачів ЗВО, здобуття ними навичок соціальної взаємодії, розширення уявлення про власну особистість, збільшення набору соціальних ролей”
__________________________________________
“Була піднята важлива тематика розбору причин виникнення конфліктних ситуацій у групах здобувачів та шляхів запобігання конфліктам”
__________________________________________
“Дуже корисний курс: корисний матеріал розкривали професійні спікери. Викликав зацікавленість огляд законодавчих змін в освіті, висвітлення нових вимог і тенденцій. Багато уваги було приділено психологічним аспектам роботи викладачів, що вкрай актуально в наш непростий час. Глибоко було розкрито питання інклюзивної освіти, надано рекомендації щодо правильної поведінки у присутності людей, які мають певні порушення. Акцентовано увагу на тому, які заходи можна вжити для того, щоб людина з порушеннями максимально комфортно себе почувала. Наприкінці навчання надихнула спікерка Тетяна Волошина, яка зробила цікавий огляд сучасних платформ для навчання та співпраці”
__________________________________________
“Цікавими та корисними були теми про стрес та його вплив на емоції, огляд того, як стрес призводить зниження когнитивних функцій та швидкість6 реакції организму. Деякі поради буду використовувати на практиці, адже побачив користь від цього. Особливих змін у стандартах вищої освіти, на щастя, не відбулось)) На курсах було розглянуто тему про мету викладання в університетах, акцент зроблено на тому, що університетське навчання, в першу чергу, спрямоване на запам’ятовування інформації здобувачами, а на формування навичків аналізу, оцінки фактів, вміння робити власні висновки. Такий підхід сприяє формує у фахівців здатність приймати складні рішення у професійній діяльності. Обговорені сучасне уявлення про методи навчання, які постійно змінюються та доповнюються, була цікавими та знадобляться у моїй професійній діяльності”
__________________________________________
“Усі теми були цікаві. Наче все “на поверхні”, але заглиблюючись у проблематику кожної теми, стають зрозумілішими окремі моменти як роботи зі студентами, так і з аспекти власної професійної діяльності. Розумієш, наскільки важливими є ставлення, моральний дух, розвиток, якість надання інформації, підходи до формування компетентності здобувачів, напрями підвищення рівня сприйняття студентами інформації та засоби полегшення роботи викладача”
__________________________________________


