Знімок екрана (41)

Здобувачі вищої освіти усіх курсів спеціальностей 101 Екологія та 193 Геодезія та землеустрій мали змогу долучитись до загальноуніверситетської кураторської години «Академічна доброчесність – запорука якісної освіти», проведеною очільницею відділу моніторингу якості освітньої діяльності ТДАТУ Радмілою СКЛЯР.

Необхідно зауважити, що особливо важливим є висвітлення даного питання для здобувачів вищої освіти 1-х курсів як бакалаврату, так і магістратури – саме для тих, хто вперше знайомиться з особливостями впровадження вищої освіти у нашому ЗВО.

Знімок екрана (44) Знімок екрана (46)

 

Радміла Вікторівна наголосила, що мета даного зібрання – це доведення змін у нормативних документах ТДАТУ щодо дотримання норм академічної доброчесності в розрізі функціонування системи внутрішнього забезпечення якості Університету. А також, узагальнені  показники опитування здобувачів вищої освіти за анкетою «Академічна доброчесність», аналіз яких в розрізі освітніх програм дасть можливість покращити якість надання освітніх послуг ТДАТУ. З урахування вимог існуючого законодавства в університеті розроблені та затверджені наступні нормативні документи: Положення про систему внутрішнього забезпечення якості вищої освітиКодекс честіАнтикорупційна програмаПоложення про систему запобігання та виявлення академічного плагіату в ТДАТУ та нове Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу в ТДАТУ (Наказ ректора №94-ОД від 26.09.2023 р.), якими повинні керуватися у своїй освітній та професійній діяльності всі учасники освітнього процесу.

Знімок екрана (46) Знімок екрана (47)

 

Здобувачі детально ознайомились з основними вимогами Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу в ТДАТУ,  яке визначає засади забезпечення академічної доброчесності в освітній діяльності ТДАТУ, підстави та порядок притягнення науково-педагогічних працівників та здобувачів вищої освіти до академічної відповідальності за порушення вимог академічної доброчесності.

Однією з основ формування доброчесного академічного середовища є розуміння всіма його членами необхідності дотримання принципів академічної доброчесності: чесності, поваги, відповідальності, справедливості, прозорості, сміливості, довіри, нульової толерантності тощо.

Порушенням академічної доброчесності вважається:

  • академічний плагіат;
  • недобросовісне використання результатів власної освітньої, наукової, творчої мистецької діяльності;
  • академічна фабрикація;
  • академічна фальсифікація;
  • присвоєння авторства;
  • посередництво у створенні академічного твору на замовлення;
  • несамостійне виконання завдання;
  • порушення вимог щодо оцінювання;
  • протиправний вплив та отримання неправомірної вигоди в академічній діяльності;
  • неспроможність реагувати та\або невжиття заходів реагування на виявлені порушення академічної доброчесності.

Обов’язковій перевірці на академічний плагіат підлягають кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти. ТДАТУ співпрацює з сервісом перевірки оригінальності тексту Unicheck Україна.

Академічна доброчесність не зводиться лише до заборони академічного плагіату, академічної фальсифікації, академічної фабрикації, списування та інших недоброчесних дій. Вона включає в себе широкий спектр етичних і правових вимог до здобувачів вищої освіти і викладачів, якими вони мають керуватися під час навчання, викладання або провадження наукової (творчої) діяльності, і виконання яких власне й забезпечує довіру до результатів навчання, викладання або наукових пошуків у нашому Університеті.

За матеріалами відділу моніторингу якості освітньої діяльності