Безперервна освіта впродовж життя — це процес постійного зростання загальноосвітнього та професійного потенціалу особистості у відповідності до власних запитів та потреб суспільства. У сучасних умовах за допомогою системи державних і громадських інститутів освіта впродовж життя передбачає відкритість людини до нових ідей, рішень, знань, навичок і розкриття потенціалу кожного незалежно від віку, місця, часу та обставин. Вона передбачає різні освітні форми та засоби, починаючи від використання дистанційних онлайн-платформ до традиційних лекцій, відкритих курсів, самоосвіти та саморозвитку.
У Таврійському державному агротехнологічному університеті імені Дмитра Моторного концепцію забезпечення різних напрямів освіти впродовж життя реалізує інститут підвищення кваліфікації, вища школа педагогічної майстерності та центр професійного навчання. Відповідно до прийнятої політики ТДАТУ у питанннях забезпечення освіти впродовж життя університет заявляє та гарантує, що освіта впродовж життя є концептуально важливим напрямом діяльності, що передбачає забезпечення рівних можливостей для людей у їх доступі до нових ідей, рішень, знань, навичок і розкриття потенціалу кожного незалежно від віку, місця, часу та обставин
Концепція забезпечення доступності освіти впродовж життя у ТДАТУ забезпечується за низкою напрямів, зокрема через просвітницькі та навчальні ініціативи як складові системи неперервної освіти:
– додаткова професійна освіта, що сприяє формуванню професійної основи кадрового потенціалу сучасної високотехнологічної економіки, розвиток професійний компетенцій та підвищення кваліфікації;
– забезпечення різноманітних груп населення можливістю адаптуватись до мінливих умов життя (освіта, спрямована на адаптацію й реабілітацію соціальних і професійних груп, не здатних самостійно пристосуватися до швидкозмінного соціального середовища, залучення громадян, що не мають в силу різних причин доступу до формальної системи професійної освіти, що створює для них загрозу десоціалізації);
– задоволення різноманітних індивідуальних освітніх потреб громадян, наприклад, мовну підготовку, отримання психологічних, культурологічних та інших знань, комунікативних навичок, спеціальних умінь тощо.
У Стратегії ТДАТУ на 2023-2030 рр. затверджено одну зі стратегічних цілей університету “С1. Формування академічного простору для забезпечення можливості отримання якісної освіти впродовж життя”.
Забезпечується доступ учасників освітнього процесу до платформ неформальної освіти, започаткована практика проведення нестандартних заходів у вигляді інтерактивного форуму “Молодь Таврії”, онлайн-воркшопу “Лідери ідей” для різних категорій населення незалежно від національності, віросповідання, міграційного статусу та гендерної приналежності, стану здоров’я.