1Академічна доброчесність є способом змінити цей світ. Але спочатку змініть університет, а вже потім – світ” – Юнгсуп Кім, учасник Конференції Міжнародного центру академічної доброчесності. Це про  значення університетів і навчання для розбудови світу.

22 жовтня фахівці Наукової бібліотеки провели інформаційний захід  «Академічна доброчесність – запорука якісної освіти». Захід проходив онлайн і зібрав понад 70 здобувачів факультету Економіки і бізнесу.

 Академічна доброчесність — це фундамент якісної освіти в країні та довіри світового суспільства до нашої освіти і науки. Для того, щоб настали глобальні зміни, щоб змінити будь-яку систему, завжди варто розпочинати насамперед із себе.

 На заході здобувачі довідались про історію виникнення руху за академічну доброчесність, який виник  у 1964 році в США. В подальшому професор Дон Маккейб для боротьби зі списуванням, плагіатом та академічною недоброчесністю у вищій освіті, заснував у 1992 році Міжнародний центр академічної доброчесності (ICAI) (International Center of Academic Integrity – ICAI).

Україна приєдналась до руху академічної доброчесності у 2016 році. У ході заходу детально зупинились на законах «Про освіту» і «Про вищу освіту», які чітко регламентують правила дотримання академічної доброчесності і  відповідальність за порушення цих правил.

Порушенням академічної доброчесності вважається: академічний плагіат); самоплагіат; фабрикація; фальсифікація; списування; обман; хабарництво; необ’єктивне оцінювання; допомога здобувачам освіти під час оцінювання їх навчальних результатів чи створення перешкод під час оцінювання; вплив на працівника, щоб він здійснив необ’єктивне оцінювання.

Також ґрунтовно розглянули компетентності з академічної доброчесності, яких мають набути здобувачі вищої освіти. Слайдова презентація унаочнила подану під час бесіди інформацію.
9Здобувачів було ознайомлено з реалізацією політики академічної доброчесності у ТДАТУ. В Університеті  розроблені: Кодекс Честі ТДАТУ; Положення про систему запобігання та виявлення академічного плагіату в ТДАТУ; Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу; Антикорупційна програма ТДАТУ; проводиться перевірка  кваліфікаційних робіт здобувачів на плагіат через антиплагіатну систему StrikePlagiarism.

Бухарестська декларація етичних цінностей і принципів вищої освіти в Європі (2004 р.) підкреслює, що прагнення до чесності слід починати з себе і поширювати на всіх членів академічної спільноти, систематично уникаючи будь-яких форм обману, брехні, шахрайства, крадіжки або інших форм нечесної поведінки, які негативно впливають на статус якості академічних ступенів. Довіра, яку взаємно поділяють усі члени академічної спільноти, є основою робочого клімату і сприяє вільному обміну ідеями, творчості та індивідуальному розвитку.

Отже, академічна доброчесність є важливою для збереження і розвитку науки, а дотримання її цінностей допомагають забезпечити та зміцнити довіру до освіти в Україні.

Сьогодні, в умовах підвищення рівня моральності, етичності та культури суспільства, як викладачі, так і здобувачі повинні докладати максимум зусиль для формування високої культури академічної доброчесності у навчанні, викладанні  та наукових дослідженнях. Адже академічна доброчесність – це основа збереження та розвитку освіти й науки. Дотримання її принципів сприятиме також і зміцненню довіри до української системи освіти, інтеграції освіти України у світовий освітянський простір.

Тим, хто бажає більш детально розібратись у цьому питанні – пропонуємо ознайомитись з папкою Академічна доброчесність на сайті наукової бібліотеки, де зібрано багато корисної інформації з даного питання.

20