На сайті Times Higher Education опублікована стаття Іньлінь Чен «Навички штучного інтелекту для майбутніх університетських бібліотекарів». У ній наголошується, що співробітники бібліотек закладів вищої освіти повинні мати знання та відповідні навички щодо того, як етично та ефективно допомагати студентам і науково-педагогічним працівникам у використанні інструментів штучного інтелекту.
Важливо від самого початку закладати у здобувачів освіти фундаментальні основи у цій сфері, адже в епоху стрімкого поширення інструментів штучного інтелекту змінюються майже усі процеси – проведення досліджень, доступу до інформації, виконання аналітичних розробок, підготовки резюме тощо.
Отже, бібліотечним фахівцям необхідні:
- упевнені навички ефективної взаємодії з ШІ для покращення бібліотечних послуг
- підтримки дослідників в їхній адаптації до нових методологій
- формування нової інформаційній грамотності.
Необхідно обговорювати з читачами подвійну роль штучного інтелекту. Необхідні інвестиції в розвиток бібліотечних систем на базі штучного інтелекту, здійснення стратегічної інтеграції ГШІ у бібліотечні послуги з урахуванням пропозицій від ІТ-фахівців, науковців, освітян, студентів, інших зацікавлених осіб.
Так бібліотекарі стануть не лише інформаційними експертами, а й важливими посередниками та навігаторами у сфері штучного інтелекту. Вони підтримуватимуть розвиток грамотності у галузі штучного інтелекту, його етичне використання, залишатися на передовій позиції з поширення знань у цифрову епоху.
Детальніше: https://ukrintei.ua/y/4KFo5
