25 років тому в Болоньї було започатковано процеси узгодження систем вищої освіти в Європі задля інтеграції інтелектуального, культурного, соціального, наукового та технологічного потенціалу, реформування політик вищої освіти й створення Європейського простору вищої освіти (ЄПВО). Україна приєдналася до цього процесу у 2005 році, коли набула повноправне членство в ЄПВО, що передбачало поглиблення транскордонної академічної співпраці, інтенсифікацію мобільності викладачів і студентів, взаємне визнання результатів навчання й кваліфікацій. У рамках Болонського процесу реалізуються інструменти публічної дипломатії й “м’якої сили”, відбувається зближення через відкритий діалог між країнами-членами щодо реформ вищої освіти, спільних академічних принципів і цінностей.
В Україні було кілька спроб систематизації ключових понять і термінів вищої освіти. Зокрема, за сприяння проєкту ЄС “National Erasmus + Office – Ukraine” вийшло чотири видання “Національний освітній глосарій: вища освіта”.
НАЗЯВО разом з Київським національним лінгвістичним університетом розробили
Тезаурус термінів зі сфери забезпечення якості вищої освіти: українсько-англійські / англійсько-українські паралелі (далі – Тезаурус) адресований закладам вищої освіти й науковим установам України, які інтегруються в європейський простір вищої освіти та європейський дослідницький простір, активно провадять процес інтернаціоналізації вищої освіти і через акредитацію освітніх програм здійснюють моніторинг якості всіх сфер своєї діяльності.
Це видання пропонує детальне представлення термінології вищої освіти та забезпечення її якості, яка використовується на національному рівні в Україні, у порівнянні із трактуваннями, що використовуються у ЄПВО та за його межами.
Найвжитковіші й найпоширеніші терміни наведено таким чином, щоб читачі могли зручно знайти їхні визначення відповідно до українського законодавства і нормативних актів і краще зрозуміти їх у порівнянні з європейською термінологією.
