Дослідження у галузі педагогічної психології показують, що значна частина труднощів у викладачів виникає не через недоліки знання предмета чи методичної підготовки викладача, а через деформацію сфери професійно-педагогічного спілкування викладача з студентами. Тому головне завдання викладача ЗВУ – не лише знання предмета, а й педагогічна майстерність, тобто уміння збудувати виклад, увійти до контакту з студентом, зацікавити його, виховати потрібні якості [1]. Партнерство відображає суб’єкт-суб’єктний характер стосунків викладача і студентів, розвиток яких обумовлений відмовою від науково-педагогічної зарозумілості, переходом від дискурсивного академічного викладу змісту освіти до побудови «живого» знання [2]. Саме тому питанням різновекторної комунікації на ОПП Екологія приділяється значна увага. При цьому комунікація із здобувачами не завжди обмежується аудиторним фондом або рамками польових досліджень. Дуже часто куратори та науково-педагогічні працівники підтримують поза аудиторну комунікацію із здобувачами та долучають академічні групи до сумісного дозвілля та відпочинку.
За матеріалами к.б.н., доцента Валентини Щербини