9 листопада під егідою Міністерства освіти і науки України в партнерстві з Науково-методичним центром ВФПО та Фондом ім. Ф. Еберта відбувся круглий стіл з питань підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти у закладах фахової передвищої та вищої освіти України. Захід проводився для учасників пілотного проєкту в контексті європейської інтеграції України. Почався вебінар зі вступної промови Тетяни ІЩЕНКО, к.п.н., професорки, директорки Державної установи «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти». Доповідачка зробила акценти на важливих аспектах українського досвіду впровадження дуальної форми навчання у закладах вищої освіти. Позицію Міністерства освіти і науки України для учасників круглого столу озвучив Віталій ЛУТАК, представник міністерства. Активним учасником вебінару виступила Олена ДАВЛІКАНОВА, докторка філософії, координаторка проєктів Представництва Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні. Для обговорення аспектів дуальної форми здобуття освіти були також запрошені представники закладів освіти-учасники пілотного проєкту, що здійснюють підготовку фахівців для різних галузей економіки, представники підприємств-партнерів, інші зацікавлені особи. Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного також був представлений на онлайн засіданні круглого столу, зокрема, й викладачі кафедри геоекології і землеустрою к.т.н., зав. кафедрою Сергій МОВЧАН та к.б.н, асистент Ельнара АЮБОВА.

Учасникам круглого столу була презентована система дуальної форми здобуття освіти Німеччини спікером Ральфом Шлаудером (Ralf Schlauderer), доктором економічних наук, професором Університету прикладних наук Вайнштефан-Тріздорф, (Німеччина).

Професор виклав основні засади складної системи навчання федеративної республіки Німеччина та механізм впровадження дуальної форми навчання для учнів професійних училищ та вищих навчальних закладів. Професор наголосив на тому, що керівники підприємств у Німеччині є найбільш зацікавленою стороною у дуальної формі навчання учнів та студентів, тому співпраця с учбовими закладами з боку підприємств- партнерів триває постійно. Упродовж 15 місяців представники господарств попередньо спостерігають за потенційними здобувачами освіти за дуальною формою навчання. Відмінно від українського досвіду, німецька дуальна форма навчання передбачає укладання двостороннього договору між підприємством та студентом (учнем), а університет (коледж) виконує консультативну функцію та постійно супроводжує студента на навчанні. Ральф Шлаудер зазначив, що в Німеччині функціонує Рада з питань техніки, яка допомагає вибудовувати співпрацю між університетом та підприємствами. Враховуючі багаторічну історію впровадження та реалізації дуальної форми навчання у системі освіти Німеччини досвід колег з університету прикладних наук Вайнштефан-Тріздорф стане в нагоді в Україні. Підтвердженням цього стало активне обговорення закордонного досвіду між учасниками круглого столу.

Вдячні організаторам, спікерам та учасникам круглого столу за корисний та цікавий захід. На наш погляд, основний меседж, який хотів донести до всіх учасників заходу Ральф Шлаудер полягає у тому, що бізнес та підприємства-партнери в співпраці з університетом, зацікавлені у професійному зростанні фахівців-практиків, тому найголовніше мати тісні та довірливі відносини з ними. Про зацікавленість підприємств у висококваліфікованих спеціалістах серед здобувачів, які навчаються на освітніх програмах «Екологія» та «Геодезія та землеустрій» за дуальною формою здобуття освіти свідчить зростаюча тенденція кількості таких студентів. Впевнені, що впроваджена в ТДАТУ дуальна форма здобуття освіти буде успішно й надалі реалізовуватися.

Інформаційний супровід к.б.н, асистент Ельнара АЮБОВА

67 222

111 278

343 346

555 444

666