В умовах війни процес викладання змінюється, набуває нового спрямування. Кожен українець на сьогодні має травматичний досвід, пов’язаний з війною, або знаходиться у стресовому стані. Тож для науково-педагогічних працівників важливо опанувати методиками розпізнавання таких станів та вміннями й навичками розслаблення, зосередження та налаштування на освітній процес.

3243

 

З цією метою 15 серпня 2022 р. викладачі кафедри суспільно-гуманітарних наук, професор Тетяна ШАРОВА та доцент Аліна ЗЕМЛЯНСЬКА пройшли тренінг «Психологічні травми війни: як впізнати і надати компетентну допомогу студентам», проведений в межах проєкту «ПОРУЧ», що реалізується ГО «ВГЦ «Волонтер» у співпраці з  Українським інститутом когнітивно-поведінкової терапії, Асоціацією КПТ, ГО «Коло сім’ї» за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.  Тренерами виступили кандидати психологічних наук, доценти Науково-дослідного Центру когнітивної психології та психотерапії Наукового парку «Прикарпатський університет» Надія Когутяк та Володимир Мицько.

33322

Протягом заходу учасники вчились розпізнавати ознаки стресу та психічної травми у дітей шкільного віку, студентства, дорослих людей. Були представлені вправи на подолання панічних атак, концентрації інтелектуальних та фізичних ресурсів, вибудовування стосунків довіри тощо. Присутні опановували техніки дихання, техніку «майндфулнес», вчилися проговорювати свій негативний досвід та способам допомоги в цьому здобувачам освіти.

777

Подібні тренінги значно розширюють компетентності сучасних педагогів, оскільки саме вони є тим стрижнем, що не дозволяє молоді розгубитися в реальності, дає внутрішню підтримку і вмотивовує до дії.

 

Інформацію підготувала доцент А.В. Землянська.