2023_10_25_7097e075b30431196 червня народився Ігор Іванович Сікорський. Найвідоміший авіаконструктор і авіабудівник світу, геніальний український інженер, вчений, винахідник, філософ.

 Ігор Сікорський працював у США та Російській імперії. Творець перших у світі чотиримоторного літака «Руський витязь» (1913 рік), важкого чотиримоторного бомбардувальника і пасажирського літака «Ілля Муромець» (1914), трансатлантичного гідроплана (1934), серійного гелікоптера одногвинтової схеми (1942).

Ігор Іванович Сікорський народився 6 червня 1889 року в Києві, в сім’ї відомого психіатра, професора кафедри неврології та психіатрії медичного факультету Київського університету Святого Володимира Івана Сікорського. Закінчив Морський кадетський корпус у Петербурзі, однак морським офіцером, про що мріяли батьки, так і не став. Вступив до Київського політехнічного інституту.

Починав з проєктування гелікоптерів, ідею яких підказали малюнки славетного Леонардо да Вінчі. Був одним з організаторів Повітроплавного гуртка КПІ та активним членом Київського товариства повітроплавання. Пізніше зайнявся аеропланами.
Гелікоптери, сконструйовані ним першими в історії здійснили перельоти через Атлантику та Тихий океан. Його літак-велетень «Ілля Муромець» став світовим рекордсменом у вантажопідйомносі. А збройні сили США взяли на озброєння гелікоптери Сікорського.
Закінчив Морський кадетський корпус у Петербурзі, однак морським офіцером, про що мріяли батьки, так і не став. Навчався в Київському політехнічному інституті. Починав з проектування гелікоптерів, ідею яких підказали малюнки славетного Леонардо да Вінчі. Пізніше зайнявся аеропланами. Здав іспит на звання пілота, встановив чотири всеросійські рекорди та світовий рекорд швидкості польоту з двома пасажирами.
Сікорський, не закінчивши навчання у Київському політехнічному інституті, отримав декілька пропозицій про роботу. Йому запропонували посаду головного інженера в акціонерному товаристві «Російсько-Балтійський Вагонний Завод», а також таку саму у підрозділі військово-морській авіації.
Ледь не розбився під час показового польоту в Білій Церкві – в карбюратор потрапив комар і мотор заглох. Відтак прийшов до ідеї використання в літаках кількох моторів для пересування на далекі відстані.
Працюючи на «Російсько-Балтійському вагонному заводі» у Петербурзі  він побудував багатомоторний літак «Ілля Муромець».
Після приходу до влади більшовиків емігрував, з 1919-го мешкав у США. Заснував авіаційну фірму.

Сікорський розробив серію   літаків, які побили світові рекорди. Так, гідроплан S-42 встановив 10 світових рекордів і вперше в світі забезпечив регулярні рейси через Атлантичний і Тихий океани.
Особливу ефективність гелікоптери мали під час пошуково-рятувальних та санітарних роботах (конструктор вважав головним завданням таких машин саме рятування людей, а не бойові дії). Зрештою, навіть президенти США з 1947-го постійно використовували гелікоптери Ігоря Сікорського.
У 1941-го він написав книжечку «Послання молитви Господньої», присвячену аналізу молитви «Отче наш».
Помер «батько гелікоптерів» у США 26 жовтня 1972-го. Розповідають, що у день похорону інверсійні сліди двох літаків, що пролітали перпендикулярними курсами, ніби утворили в небі великий хрест, немов прощаючись зі своїм творцем.

sikorsky_1