Протягом двох тижнів з 30.09 по 11.10.2024 р. студенти ТДАТУ проходили гібридне навчання у Немішаївському фаховому коледжі НУБіП України. У практичних заняттях приймали участь представники двох факультетів: Агротехнологій та екології і Механіко-технологічного спеціальностей «Агрономія», «Садівництво і виноградарство» та «Агроінженерія» (ст. викладач, к.с.г.н. Кузьмінець О.М.).

У перший день практичних занять студенти ТДАТУ відвідали тракторну бригаду, де представлена сільськогосподарська техніка  і обладнання, які працюють на полях коледжу. Також вони побачили як відбувається установка GPS-навігатора на трактор з метою оптимізації його роботи та визначення місцерозташування машини.

Студенти ТДАТУ відвідали корпуси і лабораторії Немішаївського фахового коледжу, прогулялися територією та дослідним полем, завітали до зооцентру. Особливо вразила сучасна лабораторія дослідження якості рослинницької та тваринницької продукції з новітнім обладнанням, де заплановані в подальшому практичні заняття.

Студенти побачили операційну, де юні ветеринари лікують тварин і єдине в Україні рентгенологічне устаткування для коней. Сподобався зооцентр з його мешканцями: конями, баранами, качками, павлінами, курми.

На дослідному полі студенти звернули увагу на ділянки лікарських і декоративних рослин, овочевих культур, плодовий сад, ягідник, виноградник. Навіть змогли покуштувати фрукти і ягоди.

Нашим студентам було показано лабораторію розмноження декоративних рослин, де у спеціальних термокамерах вирощувалась розсада квітів протягом весняно-літнього періоду для озеленення території коледжу.

Студенти ТДАТУ проходили практичні роботи з викладачами коледжу, зокрема заняття із землеробства на тему: «Обстеження полів господарства на ступінь забур’яненості». Робота проводилась у зеленому класі та на колекційно-дослідному полі коледжу.

Облік бур’янів проводився різними методами: окомірним, кількісним і кількісно-ваговим. Далі студенти складали карту забур’яненості полів сівозміни.

Для визначення потенційної забур’яненості полів восени студенти брали проби ґрунту і обстежували ступінь його засмічення насінням бур’янів. Виділене після промивання проби ґрунту насіння ідентифікували за допомогою колекційних зразків. Назви бур’янів студенти визначали, користуючись атласом.

Для ознайомлення з технологією передпосівної обробки ґрунту проводилося виїзне практичне заняття на полі. Після збору соняшника виконувалося коткування його решток та дискування ґрунту на глибину 11-12 см.

Цікавим було виїзне практичне заняття з диджиталізації у землеробстві, на якому визначалися основні показники якості ґрунту (температура, щільність, вологість, електропровідність) за допомогою мультифункціонального приладу Agro Flow System після проведення передпосівного обробітку ґрунту (дискування).

Цифрове сільське господарство пропонує можливість використовувати технологію для перетворення точних даних у практичні знання для стимулювання та підтримки прийняття складних рішень на сільськогосподарському підприємстві.

На занятті з сільськогосподарських машин студенти вивчали будову, принцип роботи та технологічні регулювання зернозбирального комбайну John Deere S760i.

Також вони відвідали Інститут картоплярства НААН України – головну наукову установу з селекції, оздоровлення та технології вирощування картоплі в державі. Познайомились з новою для себе культурою – бататом, його властивостями, використанням, особливостями технології вирощування з розсади.

У відділі біотехнології та біотехнічних систем науковці познайомили їх з особливостями мікроклонального розмноження картоплі з метою її оздоровлення від вірусів та збереження генофонду.

На заняттях з плодівництва студенти вивчали виробничо-біологічне групування плодових культур, їх морфологічні форми, будову плодового дерева та строки і способи садіння плодових культур. Для закріплення знань було проведено посадку дерева яблуні в сад. Також вони навчилися характеризувати плоди зерняткових культур за морфологічними ознаками, дізналися які роботи проводять в саду восени, продегустували плоди районованих і перспективних сортів яблук та груш і виставили їм оцінки. Студенти засвоїли основи обрізування плодових і ягідних культур та мали можливість попрактикуватися на деревах і кущах в саду. Вони дізналися про способи розмноження плодових культур і отримали практичні навички зі щеплення.

З метою ознайомлення з методами визначення якості зерна студенти ТДАТУ відвідали зерносклад, де спеціальними щупами вчилися відбирати проби зерна для подальшого аналізу на вологість, схожість, вміст клейковини. Також вони побували на силосних спорудах, де визначали їх об’єм та розраховували кількість заготовлених кормів для тварин.

На фермі студенти ознайомились з особливостями догляду за ВРХ, побачили як виготовляються монокорми на спеціальному міксі та чистяться дійні машини за допомогою кислоти та лугу, дізналися, що молоко зберігається у цистерні при температурі 5-6°С та раз у 1-2 дні відправляється на переробку.

Крім того, студенти відвідали ТОВ Термінал «Автологістика». Ця компанія займається перевезенням спеціальними автовозами нових автомобілів, мотоциклів, сільськогосподарської техніки від виробника, їх митним оформленням на території України, технічним оглядом, доукомплектуванням та відправкою в автосалони. Кожне переміщення автомобіля здійснюється через IT-програму, що дозволяє моніторити його місцезнаходження в будь який момент. Компанія потребує фахівців, тому запросила студентів після закінчення ВУЗу приходити на роботу.

На занятті з агрохімії студенти відібрали зразки ґрунту для досліджень, вивчили види органічних та мінеральних добрив та їх фізичні й хімічні властивості. Студенти ТДАТУ попрацювали у сучасній лабораторії визначення якості рослинницької і тваринницької продукції, у якій провели аналізи проб зерна на засміченість різними домішками, визначали вагу, вміст клейковини, вологість, зольність, скловидність на сучасному обладнанні: діафаноскопі, інфрачервоному аналізаторі та ін.

Вони познайомились з технологією протруєння зерна та принципом роботи протруювача ПК-20-02 П «Супер». Побували на полі під час посіву озимої пшениці, визначали глибину посіву і кількість насіння на 1 м погонному.

На території коледжу виконано ґрунтовий розріз під склом, де студенти мали можливість побачити глибину гумусового горизонту дерново-підзолистих ґрунтів, їх горизонти та материнську породу.

Дозвілля на території коледжу також проводилося корисно. У розпорядженні студентів спортзал, стадіон, тренажерна зала, тенісні столи.

Також вони відвідали гостьову лекцію для студентів коледжу на тему: «Симиренки – рід українських патріотів», де дізналися про походження яблук сорту Ренет Симиренко і про вклад родини у розвиток вітчизняної промисловості, науки, культури. На завершення практичних занять студенти відвідали Бучанський міський парк – перлину міста. Територія парку складає 52 га і містить озера, скульптури, розкішні клумби, французький дворик, мотузковий парк, ротонду, фонтани.

Дуже насичено і різноманітно промайнули два тижні гібридного навчання, протягом яких студенти на практиці засвоїли знання з агрономії, агроінженерії, садівництва, мали можливість цікаво проводити дозвілля, спілкуватися, тобто жити повноцінним студентським життям. Сподіваюсь, що на наступні заїзди у фахові коледжі буде черга бажаючих приїхати і відчути переваги очного навчання.

Буфер обмена-12 Буфер обмена-11 Буфер обмена-10 Буфер обмена-9 Буфер обмена-8 Буфер обмена-7 Буфер обмена-6 Буфер обмена-5 Буфер обмена-4 Буфер обмена-3 Буфер обмена-2 Буфер обмена-1