У сучасних умовах війни в Україні проблема стійкості у вищій освіті набуває особливої ваги. Вона піднімає питання здатності університетів забезпечувати безперервність навчання, підтримки студентів і викладачів, адаптації освітніх процесів до кризових обставин. Лише стійка вища освіта здатна формувати у молоді навички саморегуляції, критичного мислення та відповідальності, необхідні для відновлення країни. Вона також зміцнює інституційну гнучкість закладів, сприяє інноваціям і готує фахівців для післявоєнного розвитку.

Виходячи з актуальності даної теми 5 листопада 2025 року Офіс Американських Рад з міжнародної освіти провів захід «Стійкість у вищій освіті» на який були запрошені випускники програм BridgeUSA та підтримки переміщених викладачів, серед яких були і викладачі Таврійського державного агротехнологічного університету ім. Дмитра Моторного (Максим Колесніков, доцент, завідувач кафедри рослинництва та садівництва, випускник програми BridgeUSA).

Роль Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного  у формуванні стійкості освіти є стратегічною, особливо в умовах війни та тимчасової окупації частини південного регіону України.

З вітальними словами перед учасниками заходу виступили Ярема Бачинський, директор Американських Рад з міжнародної освіти в Україні; Ксенія Іваненко, програмна менеджерка; Діана Шалашна, координаторка програми BridgeUSA, Євгенія Москалевич, координаторка програм VFA/UDS, Американські Ради з міжнародної освіти.

В рамках панельної дискусії на тему “Академічна стійкість: шлях крізь виклики” виступили Владислав Панченко, проректор з НПР Українського державного університету залізничного транспорту; Юрій Каганов, професор, проректор з НПР у Запорізькому національному університеті; Вікторія Ткаченко, професорка Національного медичного університету імені О.О. Богомольця.

В ході інтерактивної сесії Q&A та World Café (простір для живого обміну ідеями) учасники обмінялися підходами до збереження стійкості в академічному середовищі. Представники вищих навчальних закладів представляли антикризові стратегії управління, резервних планів і механізмів швидкого реагування, обговорювали питання підтримки академічної автономії та партнерства з міжнародними освітніми установами, створення безпечного та інклюзивного середовища для внутрішньо переміщених студентів і співробітників, збереження академічної доброчесності в умовах дистанційного чи змішаного навчання, використання цифрових інструментів для підтримки досліджень і викладання та інше.

Таким чином, стійкість освіти — це ключ до відродження людського потенціалу й побудови сталого майбутнього України. Наш університет став прикладом того, як академічна спільнота може зберігати якість освіти, підтримувати студентів і викладачів, а також адаптуватися до надзвичайних обставин.

nh7 nh5 nh4 nh3 nh1 nh