Знімок екрана (83) Знімок екрана (82)

 

Однією з успішних засад професійного розвитку є формування індивідуальної траєкторії підвищення кваліфікації та стажування науково-педагогічного працівника.

Саме з такою метою відбулась зустріч викладачів кафедри ГЕЗ з директором Інституту підвищення кваліфікації, д.е.н., Анастасією КОНОВАЛЕНКО.

При зустрічі директорка ІПК розповіла про основні нормативні документи які регламентують професійний розвиток НПП, про Індивідуальну траєкторію професійного розвитку та змістовну його частину, яку визначає  сам науково-педагогічний працівник. Згідно із запропонованою стратегією спільно із завідувачем кафедри, гарантами освітніх програм, деканом факультету погоджуються напрями та зміст  професійного розвитку НПП та з урахуванням навчальних дисциплін, освітніх програм, які забезпечує НПП. Науково-педагогічні працівники, з урахуванням результатів самооцінки компетентностей і професійних потреб, змісту власної викладацької діяльності та/або посадових обов’язків, самостійно обирають конкретні форми, види, напрями та суб’єктів підвищення кваліфікації.

Знімок екрана (81) Знімок екрана (84)

 

Професійним розвитком є відповідно до ПОЛОЖЕННЯ про професійний розвиток науково-педагогічних працівників Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного:

  • здобуття ступеня вищої освіти (освітнього, освітньо-професійного, освітньо-наукового, освітньо-творчого, наукового), у тому числі за іншою спеціальністю чи освітньою програмою;
  • підвищення кваліфікації, стажування та/або самоосвіта;
    виконання нових або більшої складності професійних обов’язків тощо.

Професійний розвиток НПП реалізується шляхом:

  • формального професійного навчання – набуття НПП професійних знань, умінь і навичок у закладі освіти за освітніми програмами відповідно до визначених законодавством рівнів освіти, галузей знань, спеціальностей (професій), що передбачає досягнення визначених стандартами освіти результатів навчання відповідного рівня освіти та здобуття кваліфікацій, які визнаються державою;
  • неформального професійного навчання – набуття НПП професійних знань, умінь і навичок, не регламентоване місцем набуття, строком та формою навчання;
  • інформальної освіти – передбачає самоорганізоване здобуття особою певних компетентностей, зокрема під час повсякденної діяльності, пов’язаної з професійною.

Окремим блоком обговорили коректність використання відкритих он-лайн курсів та допомогу Інституту підвищення кваліфікації для побудови персональної траєкторії професійного розвитку: де знайти актуальні напрями, яким чином імплементувати отримані навички в освітній процес, яким чином відбувається процедура визнання отриманого свідоцтва.

Необхідно зазначити, що уся траєкторія професійного розвитку викладачів кафедри відображається на сайті кафедри після проходження відповідної процедури визнання результатів підвищення кваліфікації та стажування.

Вікторія СКИБА