Соціальне підприємництво та соціальна відповідальність

Спеціальність:
Підприємництво торгівля та біржова діяльність
СВО:
Бакалавр
Курс:
2
Провідний викладач:
Завадських Ганна Миколаївна

Метою викладання дисципліни «Соціальне  підприємництво та соціальна відповідальність» є формування відповідних дисциплінарних компетентностей, що забезпечують реалізацію всіх етапів підприємницького циклу  з  метою  вирішення або  пом’якшення соціальних проблем суспільства на умовах самоокупності, інноваційності та стійкості, а також  формування у здобувачів фундаментальних знань теорії та практики корпоративної соціальної відповідальності і відповідних професійних компетенцій.

В результаті вивчення дисципліни здобувач повинен знати:

  • підходи до класифікації соціальних підприємств;
  • значення інновації у соціальному підприємництві;
  • характерні риси соціального підприємництва;
  • можливості залучення ресурсів для старту та розвитку соціальних підприємств;
  • види соціального підприємництва;
  • передумови виникнення та ефективного функціонування соціального підприємництва;
  • сутність, принципи, концепції та моделі корпоративної соціальної відповідальності;
  • сутність, значення та складові елементи соціальної відповідальності бізнесу;
  • сутність механізму соціального партнерства;
  • джерела формування інвестиційних ресурсів;
  • основні правила складання соціальної (нефінансової) звітності;
  • особливості управління соціальними програмами компаній;

здобувач повинен вміти:

  • аналізувати та визначати соціальні проблеми і шляхи їхнього вирішення із застосуванням інноваційних підходів;
  • визначати стратегії та підходи соціального підприємництва, які доцільно застосовувати для вирішення різних соціальних проблем;
  • використовувати відповідні інструменти для розробки і реалізації плану соціальної зміни;
  • розробляти  сталу  бізнес-модель,  яка  вирішує  суспільну  проблему;
  • формувати органи управління акціонерного товариства згідно з їхніми функціями та статутом;
  • готувати  документи  для  проведення  загальних  зборів  акціонерів, наглядових рад;
  • узгоджувати діяльність представницьких, виборних та виконавчих органів управління корпоративного підприємства;
  • володіти методами та засобами прийняття управлінських рішень у системі корпоративного управління;
  • правильно   застосовувати   принципи   корпоративної   соціальної відповідальності у практичній діяльності.

Здобувач повинен отримати навики:

  • роботи в команді;
  • публічного виступу;
  • організації активності громади для вирішення актуальних проблем;
  • створення проектів та менеджменту їхньої реалізації
  • розроблення тактичних та оперативних планів управлінської діяльності;
  • підготовки проектів управлінських рішень;
  • впровадження інноваційних технологій в діяльність організації;
  • обґрунтування значення взаємодії основних економічних агентів у реалізації концепції сталого розвитку;
  • розроблення оптимальної системи розвитку корпоративної соціальної відповідальності;
  • оцінювання реальних досягнень соціальної відповідальності у всіх сферах господарської діяльності держави.

Орієнтовний перелік тем лекцій

  1. Соціальне підприємництво: сутність, визначення і розуміння соціального підприємництва
  2. Законодавство та соціальне підприємництво
  3. Стан та внесок соціального бізнесу в Україні
  4. Тенденції розвитку СП в Україні і світі
  5. Перешкоди і труднощі в розвитку соціального підприємництва
  6. Перспективи розвитку СП в Україні
  7. Сутність та види соціальної відповідальності
  8. Соціальна відповідальність як чинник сталого розвитку
  9. Соціальне партнерство як інструмент формування соціальної відповідальності
  10. Моніторинг соціальної відповідальності
  11. Стратегічні напрями розвитку соціальної відповідальності в Україні

 

Орієнтовний перелік тем практичних занять

  1. Соціальне підприємництво: сутність, визначення і розуміння соціального підприємництва
  2. Законодавство та соціальне підприємництво
  3.  Стан та внесок соціального бізнесу в Україні
  4. Тенденції розвитку СП в Україні і світі
  5. Перешкоди і труднощі в розвитку соціального підприємництва
  6. Перспективи розвитку СП в Україні
  7. Сутність та види соціальної відповідальності
  8. Соціальна відповідальність як чинник сталого розвитку
  9. Соціальне партнерство як інструмент формування соціальної відповідальності
  10. Моніторинг соціальної відповідальності
  11. Стратегічні напрями розвитку соціальної відповідальності в Україні