Дисципліна «Управління якістю в туризмі» спрямована на формування у здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти загальних та фахових компетентностей щодо системи знань про управління якістю в туризмі, а також практичних навичок в сфері управління якістю туристичних послуг. Дисципліна спрямована на вивчення основних понять та категорій управління якістю в туризмі; визначення основних компонентів безпеки, стандартизації та сертифікації в туризмі, вивчення стандартів якості в туризмі; вивченню сутності та змісту управління якістю послуг; визначення концепції управління якістю в туризмі, інноваційних підходів до управління знаннями та персоналом на засадах концепції TQM; вивчення методів, технологій та інструментарію управління якістю в туризмі; системи, стандарти та аудит управління якістю в туризмі.
Метою вивчення дисципліни «Управління якістю в туризмі» є сформувати у здобувачів вищої освіти комплексної системи знань з теорії та методології управління якістю туристичних послуг, принципів побудови та функціонування систем управління якістю для різних видів туризму, вивчення нормативно-законодавчих, організаційних та економічних питань з управління якістю в сфері туризму.
Завдання вивчення дисципліни:
- засвоєння загальної термінології, особливостей та ознак якості в туризмі;
- визначення якості в контексті компонентів, форматів, профілів, аспектів, рівнів безпеки, стандартизації та сертифікації в туризмі;
- вивчення вітчизняного та міжнародного досвіду управління якістю в туризмі для подальшого його розвитку;
- створення і впровадження моделей та інструментів управління якістю в туристичних дестинаціях;
- використання методологічних основ управління: загальні підходи, принципи та методи роботи щодо якості туристичних послуг;
- правила розроблення систем управління якістю туристичних послуг: механізм управління, принципи та функції систем, система – якості товарів та послуг у стандартах ISO серії 9000, тотальне управління якістю;
- опанування туристичних проблем якості;
- організація контролю якості туристських послуг.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми здобувачі вищої освіти повинні:
знати:
- поняття, підходи та принципи управління якістю в туризмі;
- системи, концепції та етапи формування процесу управління якістю в туризмі;
- документообіг в системі управління якістю в туризмі;
- складові елементи систем та специфіку системного управління якістю в туризмі;
- класичні та нові методи управління якістю в туризмі;
- призначення і структуру стандартів ISO серії 9000;
- вимоги стандартів ISO серії 9000 до моделі забезпечення якості в туризмі;
- методологію безперервного вдосконалення діяльності туристичного підприємства відповідно до концепції TQM;
- значення і процедури сертифікації системи якості та аудиту якості в туризмі;
вміти:
- розраховувати ефективність та витрати на забезпечення якості туристичних послуг;
- визначати структуру і головні положення управляння якості в туризмі;
- вибирати необхідні стандарти ISO серії 9000 залежно від специфіки туристичного підприємства;
- розробляти головні елементи систем управління якістю за моделями стандартів ISO серії 9000;
- вибирати оптимальну форму збирання, аналізу і обробки туристичних та економічних даних про діяльність у галузі якості та функціонування системи якості в туризмі;
- розробляти механізм управління економікою якості в туризмі.
Предметом вивчення дисципліни є організація та управління якістю наданих послуг в діяльності туристичних підприємств