Метою курсу є формування уявлення про економічні засади функціонування торговельного підприємства, оцінювання організації його діяльності, формування та використання ресурсів, оцінка результатів та ефективності функціонування.
В результаті вивчення дисципліни здобувач повинен
знати:
- сутність ринку товарів і послуг, роль і значення торгівлі в національній економіці;
- економічну характеристику окремих видів торговельної діяльності;
- основні напрямки його господарсько-фінансової діяльності;
- організаційні структури торгівлі, види та форми торгівельної діяльності;
- складові ресурсного потенціалу підприємства та шляхи його ефективного використання;
- особливості формування товарообороту підприємств оптової і роздрібної торгівлі;
- механізм формування економічних результатів господарсько-фінансової діяльності торговельного підприємства;
- методичні підходи щодо оцінювання економічних ресурсів торговельного підприємства, витрат та результатів ефективності його діяльності;
- шляхи підвищення ефективності господарської діяльності торговельного підприємства.
вміти:
- характеризувати поняття торгівлі, комерційного підприємництва, визначати види її діяльності;
- аналізувати та прогнозувати торговельний оборот на внутрішньому та зовнішньому ринках, здійснювати моніторинг кон’юнктури споживчого ринку, факторів, що впливають на його формування;
- характеризувати специфіку функціонування роздрібних та оптових торговельних підприємств, визначати функції та особливості посередницьких торговельних підприємств;
- аналізувати та планувати обсяги діяльності;
- визначати необхідні ресурси та оцінювати результативність їх використання;
- характеризувати товарні запаси та здійснювати їх нормування;
- оцінювати та планувати витрати обігу торговельного підприємства та характеризувати раціональні напрями їх скорочення;
- визначати показники результативності та ефективності діяльності торговельного підприємства, джерела їх підвищення;
- визначати рівень конкурентоспроможності та характеризувати види ризиків і фактори впливу на торговельну діяльність.
Додаткові матеріали
Болтянська Л.О., Прус Ю.О. Економіка та організація торгівлі: курс лекцій