Економіка та організація торгівлі

Спеціальність:
Підприємництво
торгівля та біржова діяльність
СВО:
Бакалавр
Курс:
3
Провідний викладач:
Болтянська Лариса Олексіївна

Метою курсу є формування уявлення про економічні засади функціонування торговельного підприємства, оцінювання організації його діяльності, формування та використання ресурсів, оцінка результатів та ефективності функціонування.

В результаті вивчення дисципліни здобувач повинен

знати:

  • сутність ринку товарів і послуг, роль і значення торгівлі в національній економіці;
  • економічну характеристику окремих видів торговельної діяльності;
  • основні напрямки його господарсько-фінансової діяльності;
  • організаційні структури торгівлі, види та форми торгівельної діяльності;
  • складові ресурсного потенціалу підприємства та шляхи його ефективного використання;
  • особливості формування товарообороту підприємств оптової і роздрібної торгівлі;
  • механізм формування економічних результатів господарсько-фінансової діяльності торговельного підприємства;
  • методичні підходи щодо оцінювання економічних ресурсів торговельного підприємства, витрат та результатів ефективності його діяльності;
  • шляхи підвищення ефективності господарської діяльності торговельного підприємства.

вміти:

  • характеризувати поняття торгівлі, комерційного підприємництва, визначати види її діяльності;
  • аналізувати та прогнозувати торговельний оборот на внутрішньому та зовнішньому ринках, здійснювати моніторинг кон’юнктури споживчого ринку, факторів, що впливають на його формування;
  • характеризувати специфіку функціонування роздрібних та оптових торговельних підприємств, визначати функції та особливості посередницьких торговельних підприємств;
  • аналізувати та планувати обсяги діяльності;
  • визначати необхідні ресурси та оцінювати результативність їх використання;
  • характеризувати товарні запаси та здійснювати їх нормування;
  • оцінювати та планувати витрати обігу торговельного підприємства та характеризувати раціональні напрями їх скорочення;
  • визначати показники результативності та ефективності діяльності торговельного підприємства, джерела їх підвищення;
  • визначати рівень конкурентоспроможності та характеризувати види ризиків і фактори впливу на торговельну діяльність.

Робоча програма дисципліни «Економіка і організація торгівлі» для здобувачів ступеня вищої освіти «Бакалавр» зі спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» за ОПП Підприємництво, торгівля та біржова діяльність ( на основі повної загальної середньої освіти) 2023-24 н.р.

Робоча програма дисципліни «Економіка і організація торгівлі» для здобувачів ступеня вищої освіти «Бакалавр» зі спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» за ОПП Підприємництво, торгівля та біржова діяльність ( на основі повної загальної середньої освіти) 2022-23 н.р.

Силабус дисципліни «Економіка і організація торгівлі» для здобувачів ступеня вищої освіти «Бакалавр» зі спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» за ОПП Підприємництво, торгівля та біржова діяльність

Робоча програма дисципліни «Економіка і організація торгівлі» для здобувачів ступеня вищої освіти «Бакалавр» зі спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» за ОПП Підприємництво, торгівля та біржова діяльність ( на основі повної загальної середньої освіти) 2021-22 н.р.

Робоча програма дисципліни «Економіка і організація торгівлі» для здобувачів ступеня вищої освіти «Бакалавр» зі спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» за ОПП Підприємництво, торгівля та біржова діяльність ( на основі повної загальної середньої освіти) 2020-21 н.р.

Додаткові матеріали

Болтянська Л.О., Прус Ю.О. Економіка та організація торгівлі: курс лекцій

Економіка та організація торгівлі. Методичні вказівки для практичних та семінарських занять для студентів факультету економіки та бізнесу за освітньо-кваліфікаційним рівнем «Бакалавр» спеціальності «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність»