Управління якістю в туризмі

Спеціальність:
Туризм
СВО:
Магістр
Курс:
1
Провідний викладач:
Демко Валентина Сергіївна

Метою вивчення дисципліни є формування у здобувачів вищої освіти комплексної системи знань з теорії та методології управління якістю туристичних послуг, принципів побудови та функціонування систем управління якістю для різних видів туризму, вивчення нормативно-законодавчих, організаційних та економічних питань з управління якістю в сфері туризму.

Завдання вивчення дисципліни:

 – засвоєння загальної термінології, особливостей та ознак якості в туризмі;

– визначення якості в контексті компонентів, форматів, профілів, аспектів, рівнів безпеки, стандартизації та сертифікації в туризмі;

– вивчення вітчизняного та міжнародного досвіду управління якістю в туризмі для подальшого його розвитку;

– створення і впровадження моделей та інструментів управління якістю в туристичних дестинаціях;

– використання методологічних основ управління: загальні підходи, принципи та методи роботи щодо якості туристичних послуг;

– правила розроблення систем управління якістю туристичних послуг: механізм управління, принципи та функції систем, система – якості товарів та послуг у стандартах ISO серії 9000, тотальне управління якістю;

– опанування туристичних проблем якості;

– організація контролю якості туристських послуг.

Освітня компонента забезпечує набуття здобувачами ВО відповідних результатів навчання (з урахуванням soft skills

Інтегральна компетентність: здатність розв’язувати складні задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері туризму і рекреації.

Soft skills:

  1. Комунікативні навички: вміння чітко та зрозуміло висловлювати свої думки, як усно, так і письмово, розуміти потреби і вимоги клієнтів, а також здатність реагувати на зворотний зв’язок.
  2. Уміння виступати привселюдно: вміння підготовки та проведення презентацій, що допомагає їм впевнено виступати перед аудиторією, вміння аргументувати свою позицію, навичок переконання та ведення дискусій.
  3. Керування часом: здатність планування та організація, здатність визначати, які завдання є найбільш важливими, і зосереджуватися на їх виконанні.
  4. Гнучкість і адаптивність: здатність до швидкої адаптації, здатність реагувати на зміни в умовах роботи, здатність до вирішення проблем, навичок креативного підходу до вирішення непередбачуваних ситуацій у сфері туризму.
  5. Лідерські якості: уміння вести команду, вміння брати на себе відповідальність за групові проекти, координувати роботу команди і підтримувати її мотивацію., вміння приймати рішення, навичок аналізу ситуацій і прийняття обґрунтованих рішень у складних умовах.
  6. Особисті якості: відповідальність, емпатія, самоорганізація.

Орієнтовний перелік тем лекцій:

  1. Основи управління якістю в туризмі
  2. Стандарти якості в туризмі
  3. Менеджмент якості в туризмі
  4. Концепція, методи, технології та інструментарій управління якістю в туризмі
  5. Організація контролю якості туристських послуг
  6. Державна система стандартизації
  7. Сертифікація послуг в сфері туризму. Ліцензування діяльності підприємств в сфері туризму
  8. Економічні та правові аспекти управління якістю. Аудит якості

 

Орієнтовний перелік тем практичних занять:

  1. Основи управління якістю в туризмі
  2. Якість у контексті компонентів, форматів, профілів, аспектів, рівнів
  3. Менеджмент якості в туризмі: еволюція теорій та концепцій
  4. Методи, технології та інструментарій управління якістю в туризмі .
  5. Оцінка якості туристських послуг за допомогою соціологічного опитування шляхом анкетування споживачів
  6. Комплексне оцінювання задоволеності клієнтів туристським сервісом
  7. Кількісна оцінка ефективності функціонування системи якості за допомогою методу експертних оцінок
  8. Оцінювання якості туристських послуг за методикою Кедотта – Терджена