Метою вивчення дисципліни є формування у здобувачів вищої освіти комплексної системи знань з теорії та методології управління якістю туристичних послуг, принципів побудови та функціонування систем управління якістю для різних видів туризму, вивчення нормативно-законодавчих, організаційних та економічних питань з управління якістю в сфері туризму.
Завдання вивчення дисципліни:
– засвоєння загальної термінології, особливостей та ознак якості в туризмі;
– визначення якості в контексті компонентів, форматів, профілів, аспектів, рівнів безпеки, стандартизації та сертифікації в туризмі;
– вивчення вітчизняного та міжнародного досвіду управління якістю в туризмі для подальшого його розвитку;
– створення і впровадження моделей та інструментів управління якістю в туристичних дестинаціях;
– використання методологічних основ управління: загальні підходи, принципи та методи роботи щодо якості туристичних послуг;
– правила розроблення систем управління якістю туристичних послуг: механізм управління, принципи та функції систем, система – якості товарів та послуг у стандартах ISO серії 9000, тотальне управління якістю;
– опанування туристичних проблем якості;
– організація контролю якості туристських послуг.
Освітня компонента забезпечує набуття здобувачами ВО відповідних результатів навчання (з урахуванням soft skills
Інтегральна компетентність: здатність розв’язувати складні задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері туризму і рекреації.
Soft skills:
- Комунікативні навички: вміння чітко та зрозуміло висловлювати свої думки, як усно, так і письмово, розуміти потреби і вимоги клієнтів, а також здатність реагувати на зворотний зв’язок.
- Уміння виступати привселюдно: вміння підготовки та проведення презентацій, що допомагає їм впевнено виступати перед аудиторією, вміння аргументувати свою позицію, навичок переконання та ведення дискусій.
- Керування часом: здатність планування та організація, здатність визначати, які завдання є найбільш важливими, і зосереджуватися на їх виконанні.
- Гнучкість і адаптивність: здатність до швидкої адаптації, здатність реагувати на зміни в умовах роботи, здатність до вирішення проблем, навичок креативного підходу до вирішення непередбачуваних ситуацій у сфері туризму.
- Лідерські якості: уміння вести команду, вміння брати на себе відповідальність за групові проекти, координувати роботу команди і підтримувати її мотивацію., вміння приймати рішення, навичок аналізу ситуацій і прийняття обґрунтованих рішень у складних умовах.
- Особисті якості: відповідальність, емпатія, самоорганізація.
Орієнтовний перелік тем лекцій:
- Основи управління якістю в туризмі
- Стандарти якості в туризмі
- Менеджмент якості в туризмі
- Концепція, методи, технології та інструментарій управління якістю в туризмі
- Організація контролю якості туристських послуг
- Державна система стандартизації
- Сертифікація послуг в сфері туризму. Ліцензування діяльності підприємств в сфері туризму
- Економічні та правові аспекти управління якістю. Аудит якості
Орієнтовний перелік тем практичних занять:
- Основи управління якістю в туризмі
- Якість у контексті компонентів, форматів, профілів, аспектів, рівнів
- Менеджмент якості в туризмі: еволюція теорій та концепцій
- Методи, технології та інструментарій управління якістю в туризмі .
- Оцінка якості туристських послуг за допомогою соціологічного опитування шляхом анкетування споживачів
- Комплексне оцінювання задоволеності клієнтів туристським сервісом
- Кількісна оцінка ефективності функціонування системи якості за допомогою методу експертних оцінок
- Оцінювання якості туристських послуг за методикою Кедотта – Терджена