Економіка і організація консалтингової діяльності

Спеціальність:
Економіка
СВО:
Бакалавр
Курс:
2
Провідний викладач:
Васильченко Олена Олегівна

Метою дисципліни «Економіка та організація консалтингової діяльності» є формування системи професійних знань, навичок та умінь з ефективного здійснення консалтингової діяльності, організації та вдосконалення економічного механізму бізнес-консалтингу

У результаті вивчення дисципліни здобувачі вищої освіти повинні знати:

  • інноваційні концепції та методи консалтингової діяльності;
  • теоретичні та практичні засади підприємницької діяльності в сфері консалтингу;
  • інституційне середовище консалтингової діяльності як сукупності принципів її державно-правового регулювання, договірного регламентування та етичних норм бізнес-консалтингу;
  • зміст та види послуг бізнес-консалтингу, критеріїв їх цінності та якості;
  • зміст, структуру та механізм національного та міжнародного ринків консалтингових послуг; навички аналізу попиту та пропозиції на ринку консалтингових послуг;
  • структуру, джерела та чинники ефективності інтелектуального капіталу бізнес-консалтингу;
  • зміст та чинники інтелектуального ефекту масштабу консалтингу;
  • економічний зміст витрат та прибутку бізнес-консалтингу як структурних елементів гонорару консультанта;
  • інвестиційну природу витрат бізнес-консалтингу на оплату та професійний розвиток консультантів;
  • інноваційні підходи та методи визначення ціни консалтингової послуги та гонорару консультанта;
  • консультаційні процеси, його стадії, інструменти, результати;
  • організаційні форми внутрішнього консультування та руху консультаційних послуг у бізнес-організації;
  • принципи та методи управління знаннями в сфері бізнес-консалтингу;
  • інноваційні моделі організації консультант-клієнтських відносин у консультаційному процесі;
  • економічний механізм підприємницької діяльності з надання консалтингових послуг.

У результаті вивчення дисципліни студенти повинні вміти:

  • ефективно організовувати надання консалтингових послуг на основі порівняльного аналізу зовнішнього та внутрішнього консультування та їх організаційних форм;
  • формувати конкурентні переваги бізнес-консалтингу на основі аналізу структури ринку консалтингових послуг;
  • аналізувати ресурсний потенціал бізнес-консалтингу, його структуру та ефективність;
  • здійснювати консалтинговий цикл, повне та часткове консалтингове обслуговування бізнесу;
  • аналізувати ефективність бізнес-консалтингу та окремих консалтингових послуг на основі визначення точки беззбитковості та рентабельності;
  • забезпечувати інтелектуальну безпеку бізнес-консалтингу;
  • формувати внутрішні та зовнішні мережі бізнес-консалтингу, робочих та проєктних команд консультантів;
  • співпрацювати з клієнтськими організаціями у процесі надання консалтингових послуг.

Орієнтовний перелік тем лекцій

Тема 1. Консалтинговий цикл: ресурси, продукт, результат
Тема 2. Капітал бізнес-консалтингу
Тема 3. Економічний механізм бізнес-консалтингу
Тема 4. Організація та управління консалтинговими фірмами
Тема 5. Підготовка до консультування та діагноз проблеми
Тема 6. Оцінювання стратегічного протистояння організацій-конкурентів
Тема 7. Моделювання та прогнозування тенденцій в бізнес-процесах
Тема 8. Розробка консультаційних рекомендацій та їх впровадження

Орієнтовний перелік тем практичних занять

1. Консалтинговий цикл: ресурси, продукт, результат
2. Капітал бізнес-консалтингу
3. Економічний механізм бізнес-консалтингу
4. Організація та управління консалтинговими фірмами
5. Підготовка до консультування та діагностика проблеми
6. Оцінювання стратегічного протистояння організацій-конкурентів
7. Моделювання та прогнозування тенденцій в бізнес-процесах
8. Розробка консультаційних рекомендацій та їх впровадження