Економіка та організація торгівлі

Спеціальність:
СВО:
Бакалавр
Курс:
Провідний викладач:
Болтянська Лариса Олексіївна

Метою курсу є формування уявлення про економічні засади функціонування торговельного підприємства, оцінювання організації його діяльності, формування та використання ресурсів, оцінка результатів та ефективності функціонування.

В результаті вивчення дисципліни здобувач повинен

знати:

  • сутність ринку товарів і послуг, роль і значення торгівлі в національній економіці;
  • економічну характеристику окремих видів торговельної діяльності;
  • основні напрямки його господарсько-фінансової діяльності;
  • організаційні структури торгівлі, види та форми торгівельної діяльності;
  • складові ресурсного потенціалу підприємства та шляхи його ефективного використання;
  • особливості формування товарообороту підприємств оптової і роздрібної торгівлі;
  • механізм формування економічних результатів господарсько-фінансової діяльності торговельного підприємства;
  • методичні підходи щодо оцінювання економічних ресурсів торговельного підприємства, витрат та результатів ефективності його діяльності;
  • шляхи підвищення ефективності господарської діяльності торговельного підприємства.

вміти:

  • характеризувати поняття торгівлі, комерційного підприємництва, визначати види її діяльності;
  • аналізувати та прогнозувати торговельний оборот на внутрішньому та зовнішньому ринках, здійснювати моніторинг кон’юнктури споживчого ринку, факторів, що впливають на його формування;
  • характеризувати специфіку функціонування роздрібних та оптових торговельних підприємств, визначати функції та особливості посередницьких торговельних підприємств;
  • аналізувати та планувати обсяги діяльності;
  • визначати необхідні ресурси та оцінювати результативність їх використання;
  • характеризувати товарні запаси та здійснювати їх нормування;
  • оцінювати та планувати витрати обігу торговельного підприємства та характеризувати раціональні напрями їх скорочення;
  • визначати показники результативності та ефективності діяльності торговельного підприємства, джерела їх підвищення;
  • визначати рівень конкурентоспроможності та характеризувати види ризиків і фактори впливу на торговельну діяльність.

Орієнтовний перелік тем лекцій

  1. Ринок товарів, значення, сутність та функції торгівлі.
  2. Організаціяструктуриторгівлі,видиформсуб’єктівторговоїдіяльності.
  3. Економічна характеристика роздрібно – торговельних підприємств.
  4. Економічна характеристика оптової торгівлі. Тема Посередницька діяльність торгівлі.
  5. Товарооборот торговельних підприємств.
  6. Характеристика товарних запасів та їх нормування
  7. Персонал торгових підприємств, організація оплати праці в торгівлі.
  8. Витрати торговельного підприємства
  9. Фінансові результати діяльності торговельних підприємств.

 

Орієнтовний перелік тем практичних та семінарських занять

  1. Ринок товарів, значення, сутність та функції торгівлі.
  2. Організація структури торгівлі, види форм суб’єктів торгової діяльності.
  3. Економічна характеристика роздрібно – торговельних підприємств.
  4. Економічна характеристика оптової торгівлі.
  5. Посередницька діяльність торгівлі
  6. Товарооборот торговельних підприємств.
  7. Характеристика товарних запасів та їх нормування
  8. Персонал торгових підприємств, організація оплати праці в торгівлі.
  9. Витрати торговельного підприємства
  10. Фінансові результати діяльності торговельних підприємств.

Додаткові матеріали

Болтянська Л.О., Прус Ю.О. Економіка та організація торгівлі: курс лекцій

Економіка та організація торгівлі. Методичні вказівки для практичних та семінарських занять для студентів факультету економіки та бізнесу за освітньо-кваліфікаційним рівнем «Бакалавр» спеціальності «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність»