Організація екскурсійної діяльності

Спеціальність:
Туризм
СВО:
Бакалавр
Курс:
2
Провідний викладач:
Демко Валентина Сергіївна

Мета курсу: формування у майбутніх фахівців з туризму комплексу теоретичних знань, практичних вмінь і навичок, які дозволять їм самостійно організовувати й планувати екскурсійну діяльність, розробляти та проводити екскурсії, здійснювати екскурсійне обслуговування туристів на високому професійному рівні.

Завданнями дисципліни є :

  • вивчення теорія, методологія та методика екскурсійної справи;
  • ознайомлення з основними практиками психології екскурсійної діяльності;
  • визначення особливостей формування педагогічної техніки екскурсійної роботи;
  • визначення особливостей формування туристичної пропозиції в умовах сучасного туристичного ринку;
  • аналіз і визначення сучасних вимог до професійної майстерності екскурсовода та шляхів їх вдосконалення.

Освітня компонента забезпечує набуття здобувачами ВО відповідних результатів навчання (з урахуванням soft skills):

Інтегральна компетентність Здатність комплексно розв’язувати складні професійні задачі та практичні проблеми у сфері туризму і рекреації, як в процесі навчання, так і в процесі роботи, що передбачає застосування теорій і методів системи наук, які формують туризмознавство, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.

Soft Skills

  • Комунікативні навички: уміння ефективно спілкуватися з різними категоріями туристів, здатність слухати, розуміти потреби клієнтів та реагувати на них, вміння створювати комфортну атмосферу для учасників екскурсії.
  • Уміння виступати привселюдно: здатність чітко та емоційно донести інформацію під час проведення екскурсій, використання невербальних засобів комунікації (жести, міміка) для підтримки уваги аудиторії, упевненість у собі під час виступу перед групою.
  • Керування часом: планування та дотримання графіку екскурсійного маршруту, здатність оперативно вирішувати непередбачені ситуації, які впливають на час, ефективний розподіл уваги між організаційними аспектами та взаємодією з туристами.
  • Гнучкість і адаптивність: вміння адаптувати екскурсійний матеріал відповідно до інтересів та особливостей групи, здатність швидко реагувати на зміни в умовах (погода, транспорт, склад групи), уміння підлаштовуватися під непередбачувані обставини та знаходити рішення.
  • Лідерські якості: лміння організувати групу та забезпечити дотримання дисципліни під час екскурсії, здатність мотивувати та зацікавлювати учасників, прийняття відповідальності за безпеку та комфорт туристів.
  • Особисті якості: енергійність та харизма, які допомагають утримувати увагу аудиторії, емпатія та уважність до потреб учасників, стресостійкість та позитивне мислення в будь-яких ситуаціях. 

Орієнтовний перелік тем лекцій:

  1. Екскурсологія як наука
  2. Теорія екскурсійної справи
  3. Екскурсійна методика
  4. Організація екскурсійної роботи
  5. Психологія в екскурсійній справі
  6. Методика та техніка проведення екскурсій
  7. Особливості проведення різних видів екскурсій
  8. Процес розробки нової екскурсій
  9. Особливості проведення екскурсій в музеях
  10. Професійна майстерність екскурсовода

Орієнтовний перелік тем практичних занять:

  1. Екскурсологія як наука
  2. Основні напрями туристично-екскурсійних маршрутів
  3. Теорія і методологія складання нової екскурсії
  4. Організація екскурсійної роботи
  5. Психологія в екскурсійній справі.
  6. Роль екскурсовода у створенні атмосфери гостинності. Методика та техніка проведення екскурсій
  7. Культура мови екскурсовода
  8. Процес розробки нової екскурсій
  9. Музейні екскурсії
  10. Професійна майстерність екскурсовода