Метою дисципліни є донесення до студентів особливостей організаційно-економічного механізму функціонування специфічного виду підприємства – консалтингової фірми, її поведінки на ринку свого продукту, а також універсальних принципів та інструментарію консультаційного процесу.
В результаті вивчення дисципліни здобувач повинен знати:
- поняття сучасного консалтингу;
- основи управлінського консультування як елемента інфраструктури професійної підтримки бізнесу, його особливості та етапи становлення й розвитку;
- виникнення і сучасний стан вітчизняного консалтингу;
- головні етапи і особливості консалтингового процесу;
- роль консультанта в управлінському консультуванні;
- специфіку маркетингу консалтингових послуг.
здобувач повинен вміти:
- застосовувати на практиці набутий первинний досвід консалтингової діяльності;
- обирати модель консультування, виходячи з наявних умов і потреб замовників;
- правильно застосовувати методи діагностики проблем, що виникають на підприємствах та організаціях;
- застосовувати методи діагностування інноваційного потенціалу організації;
- розробляти програму підготовки впровадження змін;
- визначати економічний та інші види ефекту від запровадження консультаційних рекомендацій.
здобувач повинен отримати навики:
- структурування проблемних питань, їх дослідження і способів вирішення та композиції підсумкового звіту консультування;
- діагностування проблем організацій;
- розробки та оформлення програми, плану і очікуваних результатів від використання консультаційних пропозицій;
- організації презентації консультаційних проектів.
Орієнтовний перелік тем лекцій
- Консалтингова діяльність та ринок консалтингових послуг.
- Консалтингова діяльність, як професійна підтримка бізнесу.
- Процес консалтингової діяльності.
- Методи здійснення консалтингових дій.
- Управління консалтинговою організацією.
- Кадрова політика консалтингової фірми.
- Маркетинг консалтингових послуг.
- Оформлення консультант-клієнтського співробітництва.
- Аналіз та формулювання проблем.
- Ризик у консультаційній діяльності.
Орієнтовний перелік тем практичних занять
- Консалтингова діяльність, види і особливості консультаційних послуг.
- Консалтинг, як форма та професійна підтримка бізнесу.
- Порядок організації управлінського консультування.
- Застосування методів в консалтинговій діяльності.
- Порядок управління консалтинговою організацією.
- Типи організаційної патології і методи її виявлення.
- Організація маркетингової діяльності консультаційних фірм.
- Порядок оформлення консалтинг-клієнтського співробітництва.
- Проведення аналізу та формулювання проблем у процесі консультування.
- Технології консультування.
