Основна мета дисципліни «Ринок туристичних послуг» полягає у формуванні у студентів базових знань та навичок з теоретичних засад та практичних умінь аналізу закономірностей, факторів та тенденцій розвитку ринку туристичних послуг, набуття навиків управління ним.
Завданнями дисципліни «Ринок туристичних послуг» є вивчення теоретико-методологічних засад розвитку ринку туристичних послуг; оволодіння навичками щодо визначення кон’юнктури та сучасних трендів розвитку туристичного ринку; оволодіння методами діагностики стану та особливостей розвитку світового і національного ринків туристичних послуг; дослідження системної взаємодії суб’єктів ринку туристичних послуг; вивчення імператив розвитку ринку туристичних послуг України в умовах просторової поляризації.
Завдання курсу:
- ознайомлення з термінологією та понятійним апаратом ринку туристичних послуг;
- засвоєння методичного інструментарію макрорегіонального дослідження ринку туристичних послуг, а також національного туристичного ринку;
- набуття навичок застосовувати набуті теоретичні знання на практиці.
В результаті вивчення даного курсу студент повинен
знати:
- понятійний апарат ринку туристичних послуг;
- механізм та закономірності функціонування ринку туристичних послуг і територіальну організацію на різних ієрархічних рівнях;
- структурно-типологічні ознаки туристичного ринку, принципи його сегментації;
- умови та чинники формування і територіальну організацію індустрії туризму як основу розвитку національного ринку туристичних послуг;
- фактори, що впливають на попит та пропозиції в туризмі;
- cтруктурно-логічну схему геопросторового дослідження туристичного ринку;
- принципи ціноутворення туристичного продукту;
- методику макрорегіональних досліджень туристичного ринку;
- методику дослідження національного туристичного ринку;
- умови та чинники формування попиту туристичного ринку;
- класифікацію турів.
вміти:
- проводити сегментацію туристичного ринку за різними критеріями;
- оцінювати вплив туристичної галузі на економіку регіону та країни;
- проаналізувати розподіл і рух туристичних потоків у межах України та у світі;
- проводити розрахунок собівартості туристичного продукту;
- розробляти тури;
- аналізувати ринок туристичних послуг;
- опрацьовувати законодавчі і нормативні акти, статистичну інформацію, навчальну літературу періодичних видань.
Орієнтовний перелік тем лекцій
Тема 1. Ринок туристичних послуг та його територіальна організація.
Тема 2. Індустрія туризму – основа розвитку національного ринку туристичних послуг.
Тема 3. Національні туристичні ринки: структура та типологія.
Тема 4. Умови і чинники формування попиту на послуги туризму.
Тема 5. Сегментація і територіальна організація ринку туристичного попиту. Тур як основний ринковий продукт.
Тема 6. Регуляторні механізми ринку туристичних послуг. Кон’юнктура туристичного ринку
Тема 7. Закономірності функціонування туристичного ринку.
Орієнтовний перелік тем практичних занять
Тема 1. Ринок туристичних послуг та його територіальна організація.
Тема 2. Індустрія туризму – основа розвитку національного ринку туристичних послуг.
Тема 3. Національні туристичні ринки: структура та типологія.
Тема 4. Умови і чинники формування попиту на послуги туризму.
Тема 5. Сегментація і територіальна організація ринку туристичного попиту. Тур як основний ринковий продукт.
Тема 6. Регуляторні механізми ринку туристичних послуг. Кон’юнктура туристичного ринку
Тема 7. Закономірності функціонування туристичного ринку.