Метою навчальної дисципліни «Організація підготовки та представлення дисертаційної роботи» є підготовка аспірантів до здійснення науково-дослідницької діяльності, ознайомлення їх зі стратегією та тактикою аналізу інформаційних джерел, організації наукової праці, проведення експериментальних досліджень, надання їм певних знань щодо методики й інструментарію дослідження. Ознайомлення аспірантів з основними положеннями методології виконання та представлення результатів наукових досліджень (дисертаційної роботи), а також основами технології дисертаційного дослідження, публікування і апробації наукових результатів, оформлення дисертаційної роботи, а також порядок її захисту та оформлення атестаційної справи здобувача.
Задачами дисципліни є:
- визначення понять і категорій методологій наукових досліджень, організації процесу наукового дослідження, вибору об’єктів наукового дослідження;
- застосування теоретичних та емпіричних методів дослідження, методик дослідження, їх змісту і принципів розробки;
- планування науково-дослідних робіт;
- розробка етапів та форм процесу наукового дослідження;
- формування та обґрунтування наукових гіпотез, оволодіння традиційними та сучасними інноваційними методами проведення досліджень;
- оформлення результатів наукових досліджень та впровадження їх у сучасну практику, інформаційне забезпечення процесу наукового дослідження; визначення ефективності наукових досліджень.
У результаті вивчення дисципліни студент повинен
знати:
- сучасні методологічні концепції, основи методології наукового пізнання та методик наукових досліджень;
- формування цілісного уявлення про науково-дослідницький процес;
- характеристики основних методів наукового пізнання та методологічних моделей;
- основні критерії оцінки наукового знання і вимоги до організації дослідницької діяльності;
- особливості написання та оформлення дисертаційного дослідження;
- вимоги до публікацій за результатами дисертаційного дослідження;
- процедуру попереднього захисту та захисту дисертаційної роботи;
вміти:
- усвідомлювати завдання наукового дослідження; виділяти об’єкт і предмет дослідження;
- виконувати аналіз наукової проблеми а представляти її у вигляді сукупності наукових знань; розробляти план проведення наукового дослідження;
- ефективно використовувати існуючі інформаційні ресурси для вирішення наукових завдань;
- здійснювати оформлення, презентацію, захист і впровадження результатів науково-дослідної роботи;
- користуватися існуючими бібліотеками;
- володіти методами ведення наукової дискусії, сприймати чужі погляди та ідеї, пропонувати і обстоювати власні;
- переводити наукові знання у площину практичного використання.