Традиційно на п’ятому навчальному тижні студенти ІІ курсу та 1 с курсу спеціальності «Агрономія» проходили навчальну практику із дисципліни «Ґрунтознавство з основами геології».

Базою практики була територія Мелітопольського району, навчальні аудиторії та лабораторії ТДАТУ та Мелітопольської дослідної станції садівництва імені М.Ф. Сидоренка ІС НААН, музей розвитку садівництва, дослідні ділянки для проведення наукових досліджень.

Характерною особливістю практики є можливість дослідження ґрунтів безпосередньо у польових умовах. Майбутнім агрономам для забезпечення продуктивного використання природних ресурсів, отримання сталих високих врожаїв сільськогосподарських культур з високою якістю продукції важливими є знання про ґрунти та їх агрономічні властивості.  Метою навчальної практики є  пізнання ґрунтового покриву як середовища росту сільськогосподарських культур, вивчення закономірностей основних процесів ґрунтоутворення і  особливостей дослідження ґрунту.

Під час практики студенти мали змогу викопати ґрунтовий  розріз, дати характеристику умовам ґрунтоутворення та описати профіль чорнозему південного легкосуглинкового на давньоалювіальних відкладах за морфологічними ознаками. Також студентами опановано методику відбирання зразків ґрунту за генетичними горизонтами для лабораторного аналізу.


Фото 1

Фото 2

Фото 3

Фото 4

Крім того, студенти закріпили знання з основ геології про властивості алювіальних порід та лесів як одних з найбільш потенційно родючих материнських порід. Майбутні агрономи відзначили роль різних рослинних формацій у ґрунтоутворенні, захисті ґрунтів від ерозії, гумусоутворенні.

Найкраще «засвоїли» нелегку методику закладки польового розрізу та виділення генетичних горизонтів Артем Коноваленко, Ігор Ємець, Максим   Сур, Віктор Тиховод, Артем Мироненко, Станіслав Петрук. Зусиллями цих хлопців був закладений ґрунтовий розріз, завдяки якому всім вдалося детально дослідити морфологічні властивості ґрунту.


Фото 5

Фото 6

Одним із найцікавіших моментів стало визначення гранулометричного складу ґрунтів методом мокрого скачування або «методом шнура». У цьому питанні  на висоті були всі дослідники. У дослідженні особливостей структури та складання ґрунту, забарвлення, новоутворень і включень, описі генетичних горизонтів найбільш активними були Сергій Кіосов, Катерина Ковалевська, Анастасія Лісова, Анастасія Коваленко, Віктор Бодня, Анна Педан, Іван Іванов, Данило Свириденко, Валерія Гогунська  та інші. Основним документом у польових дослідженнях ґрунтів є бланк морфологічного опису ґрунтового профілю, який всі студенти старанно вели та оформлювали належним чином.

Фото 7

Фото 8

Фото 9

Фото 10

Фото 11

Фото 12

Крім того, студенти мали змоги ознайомитися з особливостями дослідження плодових рослин з використанням фенокліматографічних моделей, оцінити  конструктивні та технологічні параметри датчиків виміру індексу швидкості ксилемного потоку в стовбурі дерев. Розглянули методику щоденної добової реєстрації фізіологічних показників індексу ксилемного потоку та температурних змін у листках рослин. Найбільше ці питання зацікавили Артема Леону, Кіосова Сергія, Олега Симоненка, Олександра Смешка, Артема Олексенка. Особливості формування врожайності та якості плодів яблуні в умовах чорноземів південних важкого гранулометричного складу зацікавили Євгена Коваля, Валерія Кучинського, Анастасію Коваленко, Анну Педан, Івана Іванова, Віктора Бодню та ін. До наукових досліджень щодо вивчення раціональних систем утримання ґрунту, мульчування та режимів зрошення ґрунту у плодових насадженнях безпосередньо долучилися Влад Кислих, Євген Пархоменко та Артем Мироненко.

Фото 13

Фото 14

Фото 15

Практика пройшла цікаво, студенти мали змогу використати теоретичні знання, вдосконалити та закріпити їх на практиці. Робота на ґрунтовому розрізі, у лабораторії, у садах, на наукових ділянках згуртувала всіх студентів та залишила багато яскравих вражень. Така практика розвиває не лише професійні навики майбутніх агрономів, а й сприяє екологічному вихованню, умінню працювати у команді, закладає основи наукової роботи,  виховує дбайливе ставлення до ґрунтів і, безсумнівно, згуртовує студентів!