6.1

На кафедрах ТДАТУ відбуваються робочі зустрічі з директором Інституту підвищення кваліфікації Анастасією Коноваленко з мтою обговорення ключових аспектів Положення про професійний розвиток науково-педагогічних працівників.

Викладачі кафедри вищої математики і фізики проявили інтерес до особливостей організації процесу підвищення кваліфікації та надали свої пропозиції щодо врахування можливостей наукового стажування як важливого елементу професійного розвитку науково-педагогічних працівників.

Розгляд можливостей формування індивідуальної траєкторії професійного розвитку було обоворено з викладачами кафедри маркетингу. Викладачі звернули увагу на доступність усіх нормативних документів, що регулюють окремі аспекти організації підвищення кваліфікації. Під час зустрічі присутні визначили пріоритетні напрямки перспективного розвитку.

6.1

Викладачі кафедри експлуатації та технічного сервісу машин підкреслили для себе переваги безперервного професійного розвитку науково-педагогічних працівників, що надає можливість враховувати результати підвищення кваліфікації за накопичувальною системою, що базується на підсумовуванні обсягів засвоєння навчальних програм у структурі індивідуального плану підвищення кваліфікації або стажування. З викладачами кафедри фінансів, обліку та оподаткування було обговорено, яким чином накопичувальна система дозволяє науково-педагогічному працівнику конструювати свій індивідуальний освітній вектор розвитку, самостійно обирати зміст, терміни, режим, форми та місце (зокрема навчальний заклад) навчання з урахуванням своїх професійних потреб та стратегії розвитку освітніх програм.

Викладачі кафедри менеджмету та публічного адміністрування в ході зустрічі задали багато питань, що їх турбували, та на конкретних прикладах розібрали можливості планування індивідуальної траєкторії професійного розвитку

zabezpechennja-bezperervnoho-profesijnoho-rozvytku-npp-3

До обговорення існуючих підходів сприяння професійному розвитку викладачів та діючого Положення про професійний розвиток науково-педагогічних працівників долучились й викладачі кафедри харчових технологій та готельно-ресторанної справи. Викладачі проявили інтерес до особливостей організації підвищення кваліфікації та стажування як виду підвищення кваліфікації та обов’язковою формою набуття практичних навиків для керівників виробничою практикою студентів. Було ацентовано увагу на тому, що викладач є ключовою ланкою забезпечення якості освіти, а професійний розвиток є безперервним процесом удосконалення власних професійних компетенцій.

Відбулась робоча зустріч науково-педагогічних працівників  кафедр електроенергетики і електротехнологій та електротехніки і електромеханіки імені професора В.В.Овчарова факультету ЕКТ з директором Інституту підвищення кваліфікації д.е.н, Анастасією Коноваленко.

ХТПід  час зустрічі Анастасія Сергіївна повідомила про можливості підвищення кваліфікації у різних видах (навчання за освітньою програмою, стажування, участь у сертифікаційних програмах, тренінгах, семінарах, семінарах-практикумах, семінарах-нарадах, семінарах-тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо) та у різних формах (інституційна, дуальна, на робочому місці (на виробництві) тощо). Також було представлено можливі способи комунікації  для оперативного інформування викладачів ТДАТУ щодо можливостей професійного розвитку: підвищення кваліфікації, стажування, участі у тренінгах, майстер-класах тощо. Впродовж зустрічі директору ІПК були задані питання, що стосувались можливостей участі у програмах підвищення кваліфікації та інших формах професійного зростання. Під час зустрічі із викладачами кафедри соціально-гуманітарних наук було обговорено роль гарантів освітніх програм у процесі визначення змістовної частини треєкторії професійного розвитку науково-педагогічних працівників. Разом з викладачаи кафедри було обговорено важливі питання організації ефективної співпраці з інститутом підвищення кваліфікації з метою забезпечення сталого підвищення якості освіти.

Ін мовиНа зустрічі з викладачами кафедри іноземних мов було пояснено процедуру та особливості подання документів на підвищення кваліфікації та стажування, особливості їх проходження, а також надання і верифікації відповідної звітної документації. Центральним питанням стало обговорення тематики та спрямування підвищення кваліфікації невипускових кафедр, оскільки усі викладачі кафедри іноземних мов мають педагогічну освіту і професійний розвиток концентрується на питаннях розвитку інновацій у освіті, імплементації міжнародного педагогічного досвіду та підвищення психолого-педагогічної майстерності. Колектив кафедри іноземних мов активно долучається до заходів саморозвитку та обміну досвідом, тому нові стандарти формування індивідуальної траєкторії професійного розвитку і відображення результатів у електронному вигляді, ініційовані і впроваджені інститутом підвищення кваліфікації, були оцінені викладачами як ефективний інструмент співпраці у сфері набуття, накопичення та поширення нових сучасних знань як у власній  професійній сфері, так і у суміжних галузях освіти.

ХТВ ході зустрічі з викладачами кафедри економіки і бізнесу визначили порядок формування змістовної частини формування траєкторії професійного розвитку та з’ясували, яким чином спільно із завідувачем кафедри, гарантами ОП, деканом факультету погоджувати напрями та зміст професійного розвитку. Викладачі задали уточнюючі запитання та обговорили важливі аспекти змісту Положення про професійний розвиток НПП. На зустрічі також обговорили можливі канали отримання інформації для вибору програм підвищення кваліфікації та поділились досвідом навчання за програмами відкритих масових онлайн-курсів. На зустрічі з кафедрою комп’ютерних наук з викладачами також було розглянуто важливі моменти, що стосуються підвищення кваліфікації та стажування із врахуванням специфіки галузі знань.

На зустрічі з кафедрою цивільної безпеки викладачі зазначити, що проблеми професійного розвитку науково-педагогічних працівників відчуваються особливо гостро під час реформування системи вищої освіти, що потребує комплексного підходу та системності вирішення існуючих проблем. Викладачі підтвердили, що врегулювання важливих аспектів професійного розвитку сприятиме як підвищенню мотивації, так і зростанню прагнення дотримуватись принципи реалізації розвитку професійних вмінь викладача.

ХТПід час спілкування з викладачами кафедри рослинництва та садівництва ім.проф. В.В.Калитки було розглянуто важливість усвідомленого вибору викладачами тематики професійного зростання, форм і методів підвищення кваліфікації та стажування, що викликало великий інтерес у аудиторії. Викладачі акцентували увагу на деталях підвищення кваліфікації на основі навчання на масових онлайн-платформах за вузько орієнтованою спеціалізацією.