Об`єктно-орієнтоване програмування

Спеціальність:
122 «Комп’ютерні науки»
СВО:
Бакалавр
Курс:
2
Провідний викладач:
Шаров Сергій Володимирович

Мета дисципліни — закласти термінологічний фундамент, навчити студентів основам об’єктно-орієнтованого програмування та особливостям його використання, навчити мові програмування C # та основам роботи в середовищі розробки програмного забезпечення Microsoft Visual Studio.

Завдання дисципліни

У цьому курсі передбачається формування у студентів певних знань та вмінь з теорії та практики організації баз даних та знань.

За результатами вивчення дисципліни студенти повинні

ЗНАТИ:

  • концепції та принципи організації програмного коду;
  • рівні абстракції даних при проектуванні програмного забезпечення (ПЗ);
  • основи роботи багатопоточних систем (multi threading)
  • вимоги до організації об’єктної моделі і методи її забезпечення;
  • загальні принципи побудови об’єктно-орієнтованої моделі ПЗ і принципи її функціонування;
  • принципи організації структур збереження даних і методи доступу до

даних;

  • відмінності між об’єктно-орієнтованим і функціональним програмуванням;
  • етапи проектування об’єктно-орієнтованої моделі
  • принципи взаємодії об’єктів, які виконані на мові високого рівня C#
  • основи роботи в середовищі розробки програмного забезпечення Microsoft Visual Studio.

ВМІТИ:

  • формулювати вимоги до об’єктно-орієнтованої моделі і забезпечувати її властивості;
  • розробляти об’єктно-орієнтовану модель у процесі технічного проектування на основі оціночних варіантів програмного забезпечення, вимог користувачів, аналізу технічних, економічних, функціональних, сервісних характеристик ПЗ, використовуючи науково-технічну, довідкову інформацію;
  • розробляти логічну структуру об’єктної моделі ПЗ у процесі технічного проектування за допомогою методу нормалізації відношень, використовуючи рівні абстракції даних, вимоги технічного завдання;
  • розробляти класи і зв’язок між ними в умовах технічного проектування за допомогою відповідного технічного і програмного забезпечення, використовуючи майстер створення нових сутностей середовища розробки програмного забезпечення Microsoft Visual Studio;
  • створювати віконне та консольне ПЗ;
  • створювати окремі компоненти ПЗ;
  • створювати робочі області (namespaces),, класи (classes), конструктори (constructors), властивості (properties), методи (methods в умовах розробки ПО за допомогою середовища розробки програмного забезпечення Microsoft Visual Studio, використовуючи візуальні інструменти інтегрованих оболонок;
  • розподіляти області видимості сутностей класу.

Програма курсу крім лекцій включає виконання циклу лабораторних робіт. Метою лабораторних робіт є самостійне проектування та розробка об’єктно- орієнтованої моделі ПЗ, а також отримання навичок проектування та реалізації інформаційної системи з використанням об’єктно-орієнтованого підходу та технологічних засобів середовища розробки програмного забезпечення Microsoft Visual Studio.

Робоча програма “Об’єктно-орієнтоване програмування” 2023-24 н.р.

Перелік методичних вказівок для вивчення дисципліни

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

Силабус