Мета. Оцінка взаємодії людини з довкіллям в процесі сільськогосподарського
виробництва; вивчення впливу сільського господарства на природні екосистеми та
формування агроекосистем, їхніх властивостей; визначення шляхів оптимізації
агроекосистем, підвищення їхньої продуктивності і зменшення негативного впливу
на довкілля.
Завдання дисципліни:
– визначення основних факторів, які впливають на формування агроекосистем;
– вивчення рівнів організації агроекосистем, їхньої просторової, видової та
трофічної структури;
– вивчення динаміки, розвитку та стійкості агроекосистем;
– вивчення оптимізації структури агроекосистем;
– оцінка пестицидного навантаження на агроекосистеми;
– оцінка радіонуклідного забруднення агроекосистем, забруднення важкими
металами та нітратами;
– вивчення біологічного землеробства і біотехнології.
У результаті вивчення дисципліни студент повинен знати:
– основні поняття агроекології;
– структуру і рівні організації живого в агроекосистемах;
– параметри стійкості агроекосистем як основи її продуктивності;
– біотичні відносини в агроекосистемах;
– екологічні наслідки осушення і зрошення;
– екологічні чинники агроекосистем;
– шляхи оптимізації агроекосистем;
– негативний вплив хімізації сільського господарства на довкілля;
– вплив тваринництва на довкілля;
– основи біологічного землеробства.
та вміти:
– володіти понятійно-термінологічним апаратом агроекології;
– визначати сучасний стан агроекосистем;
– оцінювати оптимальність структури агроекосистем;
– визначати за станом культур недостачу поживних речовин;
– оцінювати вплив тваринництва на агроекосистеми;
– володіти основами біотехнологій у рослинництві і тваринництві;
– оцінювати вплив на якість продукції іонізуючого випромінювання, важких
металів, нітратів;
– визначати шкідливий вплив на агроекосистеми і природні екосистеми
агротехногенного навантаження;
– оцінювати вплив сільськогосподарського виробництва на якість поверхневих і
підземних вод.
Робоча програма навчальної дисципліни “Агроекологія” для здобувачів СВО “Бакалавр” зі спеціальності 101 “Екологія”