Завдання вивчення дисципліни
Оволодіння студентами знаннями, уміннями і здатностей (компетенцій) ефективно вирішувати завдання професійної діяльності.
В результаті вивчення дисципліни «Екологія біоценозів з основами біогеографії» студенти повинні бути здатними до вирішення професійних задач діяльності та мати основні загальнокультурні та професійні компетенції.
У результаті вивчення дисципліни «Екологія біоценозів з основами біогеографії» студент повинен
знати:
- базовий понятійно-термінологічний апарат дисципліни;
- хорологію біоценозів: просторову структуру видів, розподіл агробіоценозів різного рангу залежно від кліматичних, зонально-поясних, ландшафтних та регіональних особливостей географічного середовища;
- дію екологічних чинників на формування та стійкість агробіоценозів;
- взаємодію компонентів в агробіоценозі;
- міграцію хімічних елементів за харчовими ланцюгами та компонентами агробіоценозу, обмін між біоценозами;
- функціонування агробіоценозів в умовах техногенезу;
- комплекс заходів для управління якістю агробіоценозів;
- способи мінімізації негативних впливів.
вміти:
- застосовувати отримані знання під час виконання польових досліджень і експертиз;
- проводити екологічний моніторинг різних агробіоценозів з урахуванням просторової структури видів, розподілу агробіоценозів різного рангу, залежно від кліматичних, зонально-поясних, ландшафтних та регіональних особливостей географічного середовища;
- розраховувати енергетичну ефективність агробіоценозів;
- розраховувати ефективність використання природних ресурсів;
- визначати винос біогенних елементів з агробіоценозів;
- розробляти заходи для отримання екологічно чистої продукції та збереження біоценозів різних ландшафтів;
- використовувати науково-технічні досягнення в поєднанні з принципами природокористування в разі розв’язання регіональних і локальних проблем трансграничних міграцій забруднень.