Кількість кредитів: 3
Загальна кількість годин: 90
Загальний опис навчальної дисципліни
Анотація курсу. Розвиток космічної галузі є одним з розділів Діалогу високого рівня Україна – ЄС щодо поглибленого співробітництва. Важливе місце в цій галузі економіки посідає дистанційне зондування Землі (далі – ДЗЗ), напрям, у якому нині працюють висококваліфіковані науковці, інженери й освітяни. Україна приєдналася до програми Європейського Союзу і Європейського космічного агентства із збору та обробки даних супутникового моніторингу Землі на глобальному рівні – «Copernicus». Освітня сфера не може залишитися осторонь тенденцій активного застосування супутникового моніторингу Землі як для економічних, так і для екологічних цілей.
Мета полягає у формуванні в здобувачів вищої освіти компетентностей, пов’язаних із супутниковим моніторингом Землі, розвитком їх критичного та наукового мислення.
Відповідно до поставленої мети основні завдання полягають у розвитку у вихованців, учнів і слухачів таких компетентностей: пізнавальної: формування поглиблених знань з основ ДЗЗ, природничих наук та інформаційних технологій, індивідуальної матриці знань та уявлень про свій населений пункт, регіон, країну і глобальні процеси; формування термінологічного апарату з ДЗЗ; вивчення особливостей проведення досліджень на основі аналізу супутникових знімків; практичної: удосконалення вмінь аналізу переваг і недоліків тих чи інших рішень щодо проведення досліджень; розвиток здатності розв’язувати дослідницькі задачі та проблеми в природничій галузі за допомогою аналізу супутникових знімків; розвиток здатності логічно-обґрунтовувати власну позицію, уміння вирішувати поставлені завдання, оцінювати екологічні ризики та приймати відповідні рішення, виконувати пошукові, дослідні і дослідницькі роботи з використанням методу аналізу даних ДЗЗ; вибір методу розв’язання дослідницьких задач, аналізу даних ДЗЗ та реалізації відповідного алгоритму в програмних середовищах; творчої: розвиток творчих здібностей особистості, критичного, логічного мислення; формування навичок здійснення наукового пошуку і творчих підходів до дослідницької діяльності; набуття досвіду власної діяльності, здатності ефективно розпоряджатися часом з метою реалізації дослідницьких та проєктних цілей, а також здатності до пошуку, систематизації й аналізу інформації з різних джерел та генерації нових ідей, комплексно і системно оцінювати процеси зовнішнього середовища, причини їх виникнення та можливі наслідки; соціальної: формування потреби особистості в перманентному самовдосконаленні протягом життя; формування комунікативної навички через організацію групової форми дослідження; формування екологічної свідомості та відповідальності; виховання поваги до праці своєї та інших, наполегливості, доброзичливості й товариськості, культури праці; формування активної громадянської позиції та вміння працювати як автономно, так і в команді.
СИЛАБУС з дисципліни СУПУТНИКОВИЙ МОНІТОРИНГ ЕКОСИСТЕМ (в комплексі з НП) ДЛЯ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 193 “Геодезія та землеустрій”