25 вересня 2019 року на черговому засіданні кафедри МСТТ колектив кафедри обговорював питання академічної доброчесності в університеті.

Сьогодні, як ніколи раніше, потрібна висока якість освіти, оскільки вона є запорукою її  успіху у майбутньому.

Досягнути високої якості освіти можливо лише створивши середовище відповідальності та чесності. Серед принципів і засад освітньої діяльності у Проекті Закону про освіту вказаний і принцип академічної доброчесності, а у статті 42 подане його визначення як “… сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень”.

Проект цього закону передбачає механізм дотримання академічної доброчесності усіма учасниками освітнього процесу, указує на різноманітні види її порушень і форми академічної відповідальності, а принципи чесної праці та навчання виводить на новий ступінь.

Проблема академічної доброчесності включає в себе: боротьбу з плагіатом, протидію корупції, дотримання кодексу честі навчального закладу, питання академічної етики та інформаційної грамотності.

Брюс Макферлейн про академічну доброчесність: ”Чесно визнаєте свої помилки, відповідально ставитесь до навчання та дослідження, використовуєте лише перевірені дані, уникаєте плагіату, належно цитуєте роботи інших. Існує шість фундаментальних ключових цінностей: чесність; довіра; справедливість; повага; відповідальність; сміливість.

Нехтування академічною доброчесністю впливає і на економічну ситуацію в країні, адже якщо не звертати уваги на списування, систематичні порушення дисципліни, хабарництво та корупцію, плагіат, відсутність покарання за порушення норм академічної доброчесності, то у майбутньому в країні на робочих місцях працюватимуть спеціалісти, які не орієнтуються у галузі взагалі.