Чи можливо опанувати мікробіологію дистанційно? Звичайно, ні. Техніку виділення та контролю мікроорганізмів з оточуючого середовища, навички мікроскопії та фарбування бактерій не здобудеш через екран власного комп’ютера.

Незвичайні та сумні обставини карантину змусили нас шукати шляхи максимального занурення у мікробіологічний практикум. Студенти другого курсу спеціальності харчових технологій з 9 по 13 листопада вивчали збудників бродильних процесів та мікробіологічні основи виробництва ферментованих продуктів.

Команди «Anticuerpos» (Антитіла), «Imprenditori» (Підприємці), «Les enzymes» (Ензіми) та «Divide et impera» (Розділяй та керуй) змогли обґрунтувати свої назви на відповідність мікробіологічній спрямованості практики, довели, що навіть дистанційне навчання може бути цікавим та захоплюючим.

Кожен день команди обирали біотехнологічні продукти (ферментовані овочі і фрукти, молочнокислі вироби, м’ясні в’ялені делікатеси, напої, що отримуються методом бродіння) та аналізували мікробіологічні особливості їхнього виробництва, за літературними джерелами вивчали особливості будови та оптимальні умови розвитку.

Захист результатів проводили у вигляді конкурентної «битви» за наступними показниками: оформлення звіту, правильне визначення точок мікробіологічного контролю виробництва, професійний опис збудників, та яскраву та доступну презентацію користі метаболічних речовин, що утворюються у процесі розвитку мікроорганізмів.

Креативність, добрий гумор та справжня професійна спрямованість учасників дозволила зрозуміти тісний зв’язок мікробіології з іншими дисциплінами на шляху до обраної спеціальності, актуальність професії інженера харчових технологій та глибоку відповідальність за якість виготовленого продукту. Дякую за відмінну підготовку та бажаю всім студентам 21ХТ творчого натхнення у подальшому навчанні!

К.с.-г.н., доцент Бандура І.І.