В рамках проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти»  (Academic Integrity and Quality Initiative – Academic IQ) (Academic Integrity and Quality Initiative – Academic IQ) 8 грудня 2021 р. гарант спеціальності готельно-ресторанна справа завідувачка кафедри ХТ та ГРС, д.т.н., професор Олеся Прісс провела лекцію для здобувачів спеціальностей харчові технології та готельно-ресторанна справа на тему «Академічна доброчесність: інтерпретація даних опитування заради якісних змін».

В ході семінару було проаналізовано дані, отримані в результаті опитування здобувачів вищої освіти та викладачів з 1 грудня 2020 року до 12 лютого 2021 р. щодо стану академічної доброчесності в освітній діяльності ТДАТУ. Відповіли на питання анкет 1234 студента денної форми навчання, що склало 46% від можливої кількості за цією формою навчання, та 226 викладачів – 80%, відповідно.

Олеся Петрівна наголосила на важливості дотримання здобувачами вищої освіти та працівниками університету принципів академічної доброчесності, як важливого фактору успішності у сучасному світі.

Відповідно до п. 8 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про вищу освіту», «система внутрішнього забезпечення якості вищої освіти має забезпечувати «дотримання академічної доброчесності працівниками закладів вищої освіти та здобувачами вищої освіти». З урахування вимог існуючого законодавства в університеті розроблені та затверджені наступні нормативні документи: Положення про систему внутрішнього забезпечення якості вищої освіти, Кодекс честі, Антикорупційна програма, Положення про систему запобігання та виявлення академічного плагіату, якими повинні керуватися у своїй освітній та професійній діяльності всі учасники освітнього процесу.

Кодекс честі встановлює загальні моральні принципи та правила етичної поведінки осіб, що працюють і навчаються в університеті, та якими вони мають керуватись у своїй діяльності. Документ в цьому році було оновлено з урахування думок як науково-педагогічних працівників, так і здобувачів вищої освіти після проведеного опитування щодо норм етичної поведінки учасників освітнього процесу.

Олеся Петрівна наводила конкретні приклади для здобувачів вищої освіти та наполегливо рекомендувала здобувачам вищої освіти старанно та сумлінно самостійно виконувати курсові та реферати, обов’зково посилаючись на першоджерело.

Інформаційний супровід: к.с.-г.н., доц. Кулик А.С.