Дисципліна «Іноземна мова (за професійним спрямуванням) (англійська)» спрямована на підготовку спеціалістів, які демонструють комунікативну компетентність на рівні В1 у всіх видах мовленнєвої діяльності (читанні, говорінні, аудіюванні та письмі), і здатні досягати порозуміння зі співрозмовниками і обговорювати широке коло питань, пов’язаних зі спеціалізацією; готувати публічні виступи з фахових питань, застосовуючи відповідні засоби вербальної комунікації та адекватні форми ведення дискусій і дебатів; знаходити нову текстову, графічну, аудіо та відео інформацію, що міститься в англомовних галузевих матеріалах (як у друкованому, так і в електронному вигляді), користуючись відповідними пошуковими методами і термінологією; аналізувати англомовні джерела інформації для отримання даних, що є необхідними для виконання професійних завдань та прийняття професійних рішень; вести листування, демонструючи міжкультурне порозуміння, перекладати англомовні професійні тексти рідною мовою.
Мета курсу – формування та подальше вдосконалення умінь усного та писемного спілкування студентів англійською мовою в межах визначеної тематики, у тому числі професійної, відповідно до потреб міжкультурного спілкування та професійної підготовки за фахом. Навчання іноземної мови у вищому навчальному закладі має забезпечити реалізацію практичних, освітніх, розвивальних, виховних та професійних цілей.
Завдання дисципліни – сформувати у студентів основи лінгвістичної, комунікативної та країнознавчої компетенції, сприяти формуванню програмних загальних компетентностей засобами іноземної мови, визначених відповідними освітніми програмами, розвивати у студентів пізнавальний інтерес, прагнення до удосконалення своєї професійної підготовки, уміння працювати з навчально-методичною літературою вітчизняних авторів та авторів провідних англомовних країн, розвивати комунікативні здібності, мовленнєво-творчу діяльність іноземною мовою у тому числі у професійній сфері спілкування, підвищити рівень розвитку іншомовної мовленнєвої та професійної компетенції студентів засобами англійської мови, підвищити загальну культуру студентів.
Результати навчання (з урахуванням soft skills)
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен оволодіти наступними компетентностями:
Інтегральна компетентність:
Здатність особи розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у певній галузі професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідних наук і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Загальні компетентності:
ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК5. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК7. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК8. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
ЗК13. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
Фахові компетентності:
ФК2. Здатність застосовувати фундаментальні наукові факти, концепції, теорії, принципи для розв’язування професійних задач і практичних проблем галузевого машинобудування.
ФК8. Здатність реалізовувати творчий та інноваційний потенціал у проектних розробках в сфері галузевого машинобудування.
ФК9. Здатність здійснювати комерційну та економічну діяльність у сфері галузевого машинобудування.
ФК13 Здатність формувати комунікаційну стратегію в переробній галузі, вести професійну дискусію.
ФК14 Здатність покращити ефективність виробництва харчової продукції, застосовувати сучасні системи логістики та маркетингової діяльності .
Результати навчання:
РН1. Знання і розуміння засад технологічних, фундаментальних та інженерних наук, що лежать в основі галузевого машинобудування відповідної галузі.
РН6. Відшуковувати потрібну наукову і технічну інформацію в доступних джерелах, зокрема, іноземною мовою, аналізувати і оцінювати її.
РН7. Готувати виробництво та експлуатувати вироби, застосовуючи автоматичні системи підтримування життєвого циклу.
РН9. Обирати і застосовувати потрібне обладнання, інструменти та методи.
РН10. Розуміти проблеми охорони праці та правові аспекти інженерної діяльності у галузевому машинобудуванні, навички прогнозування соціальних й екологічних наслідків реалізації технічних завдань.
РН11. Вільно спілкуватися з інженерним співтовариством усно і письмово державною та іноземною мовам.
РН12. Застосовувати засоби технічного контролю для оцінювання параметрів об’єктів і процесів у галузевому машинобудуванні.
РН13. Розуміти структури і служб підприємств галузевого машинобудування.
Soft skills:
– комунікативні навички: письмове, вербальне й невербальне спілкування; уміння грамотно спілкуватися по e-mail; вести суперечки і відстоювати свою позицію, спілкування в конфліктній ситуації; навички створення, керування й побудови відносин у команді.
– уміння виступати привселюдно: навички, необхідні для виступів на публіці; проводити презентації.
– особисті якості: креативне й критичне мислення; етичність, чесність, терпіння, повага до оточуючих.
Міждисциплінарні зв’язки. Курс пов’язаний з циклом гуманітарних дисциплін професійної підготовки бакалавра і ґрунтується на раніше отриманих здобувачами знаннях та практичних навичках з дисципліни «Іноземна мова». Інтеграція професійних знань здобувачів полягає у закладанні основи знань фахової термінології з перспективою їх подальшого використання у професійній діяльності та стає основою для подальшого вивчення дисциплін мовленнєвого спрямування, а також таких дисциплін, як «Процеси і апарати в машинобудуванні», «Технологічне обладнання в галузі» та інших дисциплін професійної підготовки.
Робоча програма (ІІІ курс, V семестр)
Робоча програма (ІІІ курс, VI семестр)
Робоча програма (курс 1С, І семестр)
Робоча програма (курс 1С, ІІ семестр)
Перелік рекомендованої літератури
