«Ознакою освіченої особистості є вміння

навчатись від інших та використовувати ці знання

при створенні власних ідей і підходів, завжди

віддаючи належну шану тим, хто торував їй цей і

нтелектуальний шлях. У цьому суть того, що

називають академічною доброчесністю».

Мері А. Сіні, доктор філософії, проректор Коледжу при

               Університеті Меріленду (США)

 

У сучасному цивілізованому світі академічна доброчесність є тим наріжним каменем, який складає фундамент внутрішньої гармонії людини, стійкість її характеру та послідовність морального образу. На сьогоднішній день, тема академічної доброчесності є актуальною як в науковому так і в освітянському середовищі нашої держави. Вона є досить широкою та не обмежується проблематикою плагіату. Академічна порядність – довіра, відповідальність, взаємоповага всередині наукового співтовариства, для яких є важливим поняття чесності та справедливості.

Відповідно до Статті 42 Закону України «Про освіту»:

«Дотримання академічної доброчесності педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками передбачає:

  • посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
  • дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
  • надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;
  • контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;
  • об’єктивне оцінювання результатів навчання.

Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:

  • самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання;
  • посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
  • дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
  • надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації».

25 вересня 2019 року на кафедрі МСТТ була проведена зведена кураторська година на тему: «АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ – ОСНОВА ЯКОСТІ ОСВІТИ» для підшефних груп кафедри – 21 АІ (куратор ст. викладач Мілаєва І.І.), 22 АІ (куратор доцент Болтянський О.В.), 12 МБАІ (куратор професор Панченко А.І.), 23 МБАІ (куратор професор Волошина А.А.).

Незважаючи на всі перепони, вища освіта через елементи академічної доброчесності покликана виховувати інтелектуальну гідність і повагу до різноманіття думок та ідей, реалізуючи тим самим свою соціальну місію.