Дисципліна «Іноземна мова (англійська)» спрямована на підготовку спеціалістів, які демонструють комунікативну компетентність на рівні В1 у всіх видах мовленнєвої діяльності (читанні, говорінні, аудіюванні та письмі), і здатні досягати порозуміння зі співрозмовниками і обговорювати широке коло питань, пов’язаних зі спеціалізацією; готувати публічні виступи з фахових питань, застосовуючи відповідні засоби вербальної комунікації та адекватні форми ведення дискусій і дебатів; знаходити нову текстову, графічну, аудіо та відео інформацію, що міститься в англомовних галузевих матеріалах (як у друкованому, так і в електронному вигляді), користуючись відповідними пошуковими методами і термінологією; аналізувати англомовні джерела інформації для отримання даних, що є необхідними для виконання професійних завдань та прийняття професійних рішень; вести листування, демонструючи міжкультурне порозуміння, перекладати англомовні професійні тексти рідною мовою.
Мета курсу – формування та подальше вдосконалення умінь усного та писемного спілкування студентів англійською мовою в межах визначеної тематики, у тому числі професійної, відповідно до потреб міжкультурного спілкування та професійної підготовки за фахом. Навчання іноземної мови у вищому навчальному закладі має забезпечити реалізацію практичних, освітніх, розвивальних, виховних та професійних цілей.
Завдання дисципліни – сформувати у студентів основи лінгвістичної, комунікативної та країнознавчої компетенції, сприяти формуванню програмних загальних компетентностей засобами іноземної мови, визначених відповідними освітніми програмами, розвивати у студентів пізнавальний інтерес, прагнення до удосконалення своєї професійної підготовки, уміння працювати з навчально-методичною літературою вітчизняних авторів та авторів провідних англомовних країн, розвивати комунікативні здібності, мовленнєво-творчу діяльність іноземною мовою у тому числі у професійній сфері спілкування, підвищити рівень розвитку іншомовної мовленнєвої та професійної компетенції студентів засобами англійської мови, підвищити загальну культуру студентів.
Результати навчання (з урахуванням soft skills)
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен оволодіти наступними компетентностями:
Інтегральна компетентність:
Здатність комплексно розв’язувати складні професійні задачі та практичні проблеми у сфері туризму і рекреації, як в процесі навчання, так і в процесі роботи, що передбачає застосування теорій і методів системи наук, які формують туризмознавство, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
Загальні компетентності:
ЗК11 Здатність спілкуватися іноземною мовою
ЗК12. Навички міжособистісної взаємодії
ЗК14. Здатність працювати в команді та автономно
Спеціальні (фахові) компетентності:
ФК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях
ФК13. Здатність до співпраці з діловими партнерами і клієнтами, уміння забезпечувати з ними ефективні комунікації.
Результати навчання:
РН11. Володіти державною та іноземною (ними) мовою (мовами) на рівні, достатньому для здійснення професійної діяльності.
РН12. Застосовувати навички продуктивного спілкування зі споживачами туристичних послуг.
РН16. Діяти у відповідності з принципами соціальної відповідальності та громадянської свідомості.
Soft skills:
– комунікативні навички: письмове, вербальне й невербальне спілкування; уміння грамотно спілкуватися по e-mail; вести суперечки і відстоювати свою позицію, спілкування в конфліктній ситуації; навички створення, керування й побудови відносин у команді.
– уміння виступати привселюдно: навички, необхідні для виступів на публіці; проводити презентації.
– особисті якості: креативне й критичне мислення; етичність, чесність, терпіння, повага до оточуючих.
Міждисциплінарні зв’язки. Курс пов’язаний з циклом гуманітарних дисциплін професійної підготовки бакалавра і ґрунтується на раніше отриманих здобувачами знаннях та практичних навичках з дисципліни «Іноземна мова». Інтеграція професійних знань здобувачів полягає у закладанні основи знань фахової термінології з перспективою їх подальшого використання у професійній діяльності та стає основою для подальшого вивчення дисципліни «Іноземна мова (за професійним спрямуванням)» та таких дисциплін як «Саморозвиток та саморегулювання особистості», «Економіка туристичної фірми», «Організація екскурсійної діяльності» та інших дисциплін професійної підготовки.
Робоча програма ІМ 2 курс 3 семестр
Робоча програма ІМ 2 курс 4 семестр
Робоча програма ІМ 1С курс 1 семестр
Робоча програма ІМ 1С курс 2 семестр
Перелік рекомендованої літератури
Робоча програма ІМ 4 курс 7 семестр
